Paltan erityisalojen työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät

neuvottelutilanne
Paltan erityisalojen työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät torstaina 13.1.2022. Neuvottelutapaamisessa osapuolet esittelivät yleisellä tasolla sopimustavoitteensa sekä keskustelivat neuvottelukierroksen yleisistä näkymistä.

Paltan erityisalojen työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät

Julkaistu 13.01.2022 klo 15:06

Paltan eritysalojen työehtosopimuksen osapuolina ovat Palvelualojen työnantajaliitto Palta sekä Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Ylemmät toimihenkilöt YTN.

Tällä neuvottelukierroksella Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.

Pron neuvottelijoina Paltan erityisaloilla ovat julkisen sektorin johtaja Niko Simola sekä vastaava juristi Ari Komulainen ja neuvottelukunnan puheenjohtaja Jarmo Siivinen.

Paltan erityisalojen työehtosopimusta sovelletaan seuraavissa yrityksissä: Finavia, Metsähallitus, HAUS, Arctia Meritaito, Senaatti-kiinteistöt, VTT ja Boreal kasvinjalostus. Sopimusta tullaan noudattamaan myös Puolustuskiinteistössä.

Neuvottelut jatkuvat torstaina 20.1.2022. Siitä eteenpäin neuvotteluja on viikoittain. Paltan erityisalojen työehtosopimuksen voimassaolo päättyy helmikuun lopussa.