Pro Goes Future: Millainen on hyvä neuvottelija?

Valtakunnansovittelija Anu Sajavaara ProTV:n haastatttelussa
Pro Goes Future -sarjan jaksossa Pron johtaja Niko Simola haastattelee uutta valtakunnansovittelija Anu Sajavaaraa valtakunnansovittelijan työn sisällöstä ja haasteista työmarkkinakulttuurin muuttuessa.

Pro Goes Future: Millainen on hyvä neuvottelija?

Julkaistu 14.10.2022 klo 09:20
ProTV

Millainen on hyvä neuvottelija? Miten neuvottelukulttuuri on muuttunut? Miten julkisuus vaikuttaa neuvotteluihin? Millainen mandaatti neuvottelijoilla pitäisi neuvottelupöydässä olla? Ovatko neuvottelut epäonnistuneet, jos päädytään valtakunnansovittelijan pöytään? Miten sovitteluihin voi valmistautua etukäteen? Millainen on tämänhetkinen työmarkkinakulttuuri ja riittääkö luottamus?

Ammattiliitto Pron johtaja Niko Simola haastattelee tuoretta valtakunnansovittelija Anu Sajavaaraa Pro Goes Future -sarjan videossa. Hänet toimii valtakunnansovittelijana 6.8.2022–5.8.2026.

Valtakunnansovittelijan tehtävänä on sovitella työriitoja ja edistää työnantajien ja palkansaajien välisiä suhteita. Sovittelija auttaa työmarkkinaosapuolia hakemaan ratkaisua työriidoissa, jotka uhkaavat työrauhaa.