Hyppää pääsisältöön

Pro ja ERTO ovat tänään 26.1. ilmoittaneet lakosta taloushallintoalalle

tyhjä toimisto
Lakko koskee 10.2.2023 kello 0.01 – 13.2.2023 kello 23.59 välisenä aikana alkavia työvuoroja. Sen piirissä ovat taloushallintoalalla työskentelevät, jotka tekevät taloushallintoalan työehtosopimuksen mukaista työtä.

Pro ja ERTO ovat tänään 26.1. ilmoittaneet lakosta taloushallintoalalle

Julkaistu 26.01.2023 klo 10:51
Uutiset

Miksi lakkoon?

Taloushallintoalan työehtosopimusneuvottelut ovat jatkuneet tuloksetta jo noin neljän kuukauden ajan. Työehtosopimus päättyi jo 30.11.2022, mutta työnantajia edustava Palvelualojen työnantajat PALTA ry kieltäytyy sopimasta alalle reilua palkkaratkaisua.

– Emme voi hyväksyä työehtojen heikentämistä, muuan muassa lomaoikeuksien huonontamista, sunnuntaikorvauksen tai lomarahan vaarantamista. Vaadimme reilua alan ammattilaisia kunnioittavaa ostovoimaa turvaavaa sopimusratkaisua. Neuvotteluja vauhdittaaksemme aloitamme lakon taloushallintoalan yrityksissä. Tavoitteena on saada neuvoteltua mahdollisimman nopeasti työehtosopimus, joka turvaa jäsenten edut, sanoo Ammattiliitto Pron palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen.