Pro ja VvL: Yhdessä vahvana tulevaisuuteen

VvL ja Pro yhdistyvät
Vakuutusväen Liitto on yhdistymässä Ammattiliitto Pron kanssa. VvL:n edustajisto on tänään hyväksynyt yhdistymisen kokouksessaan. Pron hallitus on jo käsitellyt asiaa aiemmin ja Pron edustajisto sinetöi yhdistymisen marraskuun kokouksessaan. Tavoitteena on, että liitot yhdistyvät 1. tammikuuta 2021.

Pro ja VvL: Yhdessä vahvana tulevaisuuteen

Julkaistu 09.10.2020 klo 14:15

Pro Uutiset / Tiedote 9.10.2020

Yhdistymisen myötä edunvalvonta vahvistuu. Nykyistä laajemmalla jäsenpohjalla voidaan vaikuttaa yhä paremmin niin sopimustoiminnassa kuin yhteiskunnallisissakin asioissa.

- Vakuutusalan edunvalvonnassa on aika kääntää uusi lehti. Ensi vuoden alusta ajetaan vakuutusalan työntekijöiden etua Ammattiliitto Prossa. On merkittävää niin vakuutusalan kuin koko finanssisektorinkin kannalta, että edunvalvonta keskittyy yhteen paikkaan, Vakuutusväen Liiton puheenjohtaja Liisa Halme sanoo.

- Mikäli Metsäteollisuuden työmarkkinamalli saa jatkossa laajempaa kannatusta on edunvalvonnan keskittäminen tarpeellista ja toivottavaa, koska sillä vahvistetaan liittojen alakohtaista neuvottelu- ja sopimusvoimaa. Yhteenliittymisellä parannetaan myös jäsenten saamia yksilöllisiä palveluja, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Vakuutusväen Liitossa on noin 8 000 jäsentä, jotka työskentelevät esimerkiksi vahinko-, henki- ja työeläkevakuutusyhtiöissä.