Pron jäsenristeilyllä yhteistä aikaa perheen kanssa

minna kallioniemi ja perhe
Minna Kallioniemi nautti Pron jäsenristeilystä perheensä kanssa. Liitto sai Kallioniemeltä kiitosta ison perhetapahtuman järjestämisestä. Osallistuminen tuntui erityisen mukavalta koronan aiheuttaman tauon jälkeen.

Pron jäsenristeilyllä yhteistä aikaa perheen kanssa

Julkaistu 17.05.2023 klo 08:41
ProStoori
Kirjoittanut
Verna Julkunen
Kuvaaja Markus Wennäkoski

Risteilyllä Viking Linen M/S Gabriellalla Tukholmaan 5.–7.5. Kallioniemi perheineen osallistui lapsia kiinnostavaan ohjelmaan. Matkaseurana olivat mies sekä 5- ja 9-vuotiaat lapset.

Koululaista puolestaan kiinnostivat tubettajat Niko ja Santtu. Iltaohjelmaa, kuten Diandran keikkaa, Kallioniemet eivät lasten nukkumaanmenoaikojen vuoksi käyneet katsomassa. Päivään Tukholmassa kuului vierailu kuninkaanlinnassa. Ennen koronaa perhe matkusteli enemmän, mutta viime vuosina laivareissuja on ollut noin kerran vuodessa.

– Mimi ja Kuku oli aivan mahtava, erityisesti pienempi piti esityksestä paljon. On todella hienoa, että Pro järjestää näin hienoja perhetapahtumia ihan valtakunnan tasolla!

Tampereen yliopiston aulapalveluissa Campusta Oy:ssä työskentelevä Minna Kallioniemi on osallistunut aiemmin muun muassa Pron aktiiviristeilyille sekä aluejohtokuntien risteilyille. Niissä ohjelma on monesti asiapitoisempaa. Pirkanmaan aluejohtokunnassa toiminut Kallioniemi on aiemmin osallistunut myös alue- ja paikallisyhdistyksen järjestämiin perhetapahtumiin.

Kallioniemi on ollut mukana Pron toiminnassa paikallisyhdistystasolla useita vuosia, mutta on nyt palannut enemmän rivijäseneksi.

– Olen ottanut nyt enemmän aikaa perheelle. Tällä hetkellä ainoat luottamustoimeni ovat edustajiston varajäsenyys ja paikallisyhdistys Pirkan Pro ry:n varajäsenyys.

Ay-toiminnassa Kallioniemeä kiehtoo monien muiden tavoin ihmisten auttaminen ja asioihin vaikuttaminen.

– Yksilöllisyyden aikakautena ay-toiminta on mukavan yhteisöllistä.

minna kallioniemi ja perhe

Loppuunmyydyllä risteilyllä miltei 1400 osallistujaa

Jäsenristeilylle osallistui melkein 1400 henkeä, joten laiva oli täynnä. Risteily myytiin viikossa loppuun, mikä on Viking Linen ja Matkapoikien ennätys risteilyn täyttymisessä.

Suosituimmat tapahtumat olivat Nikon ja Santun sekä Diandran esiintymiset. Myös Mimi ja Kuku veti perheen pienimmät lavalle. Yllätyksellisin ohjelma oli ”Lasten ylläri”, jossa lapset tapasivat tehtävän lopuksi Joulupukin, joka toivotti lapsille hyvää kesälomaa.

Yhteistyökumppanit olivat laivalla mukana omilla esittelypisteillään, joilla matkalaiset kävivät aktiivisesti.

– Risteilyllä oli erittäin hyvä ilmapiiri. Valmistelut aloitettiin viime vuoden syys-lokakuussa ja risteilyn ohjelmaa on hiottu siitä asti, kertoo valmisteluista vastannut Pron aluevaikuttamisen asiantuntija Juha Kähärä.