Tule Sodankylän elokuvajuhlille Pron kanssa

Kuvassa Sodankylän elokuvajuhlien iso teltta
Pro on tänäkin kesänä mukana Midnight Sun Film Festivalilla. Sodankylässä nautitaan ainutlaatuisesta festivaalitunnelmasta, elokuvista ja hyvistä keskusteluista 14.–18. kesäkuuta.

Tule Sodankylän elokuvajuhlille Pron kanssa

Julkaistu 26.05.2023 klo 14:13
Kuvaaja Jukka Tarkiainen

Elokuvajuhlat järjestetään tänä vuonna Sodankylän Kitisenrannan koulun pihapiirissä 14.–18. kesäkuuta. Hyvä yhteistyö elokuvajuhlien kanssa jatkuu, kun Pro on Midnight Sun Film Festivalin ylpeä yhteistyökumppani jo kuudennen kerran.

Pron puheenjohtaja Jorma Malinen kutsuu Pron jäsenet läheltä ja kaukaa nauttimaan festivaalitunnelmasta Pron kanssa. Elokuvan juhla vietetään yöttömässä yössä, yötä päivää. Pro on tapahtumassa mukana kolmella nimikkoelokuvalla.

– Kitisenrannan koulun pihapiiriin nousee tänäkin vuonna Pron teltta, jossa pääsee keskustelemaan Pron asiantuntijoiden kanssa työelämästä, Malinen vinkkaa.

Pron jäsenille on tarjolla rajoitettu määrä vapaalippuja. Pron teltalla pääsee myös pyörittämään suosittua onnenpyörää ja osallistumaan arvontoihin, joissa palkintoina on muun muassa matkalahjakortti.

– Elokuvajuhla yöttömässä yössä on ainutlaatuinen kokemus, joka pitää itse kokea. Sodankylässä esitetään tänäkin vuonna muun muassa mykkäelokuvakonsertti ja karaokenäytös, jossa yhteislaulu raikuu, elokuvajuhlien Pron yhteishenkilö ja Pron aluevaikuttamisen asiantuntija Juha Kähärä sanoo.

Pron teltta on auki jokaisena festivaalipäivänä. Teltalla voit myös osallistua arvontaan, jossa palkintoina on lahjakortti Levi Spa -kylpylähotelliin sekä Viking Linen risteilylle.

Perjantaina puhutaan työstä kello 16.00

Pron järjestämässä keskustelussa puhutaan tietysti työstä. Paneelikeskustelu järjestetään perjantaina klo 16.00. Paikkana on Pieni teltta.

Keskustelijoina ovat Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, Sodankylän vuoden 2023 kotimaiset tekijävieraat Hanna Västinsalo ja Terhi Panula sekä yksi Sodankylän elokuvajuhlien perustajista ja elokuvajuhlien taiteellisen toimikunnan edustaja Mika Kaurismäki. Moderaattorina toimii Mika Rönkkö (Sodankylän elokuvafestivaali ry).

Pro-elokuvasarjassa kolme elokuvaa

Prolla on festivaaleilla oma elokuvasarja. Pro-sarjan kolme teosta ovat Anna Paavilaisen ohjaama Kikka!, Markku Pölösen ohjaama Hamsterit  sekä David Lynchin The Straight Story. Pron teltalla on tarjolla rajoitettu määrä vapaalippuja jäsenille näihin elokuviin.

Festivaalin koko ohjelmisto ja tekijävieraat julkaistaan toukokuun aikana. Lisää tietoa elokuvista ja päivittyvän ohjelmiston löydät elokuvajuhlien verkkosivuilta.

Artikkeli on ilmestynyt 5.5. ja sitä on täydennetty 26.5.2023 Sodankylän elokuvajuhlien järjestämän ennakkoarvonnan voittajilla, Pron paneelilla sekä Pro-sarjan elokuvilla.