Rahoitusalan neuvottelut saavat jatkoa

Keneltä se nyt on pois? Rahoitusalan kampanja tes-neuvotteluissa 2018
Rahoitusalan työehtosopimuskiistan sovittelu jatkuu tiistaina 16. tammikuuta.

Rahoitusalan neuvottelut saavat jatkoa

Julkaistu 11.01.2018 klo 15:38
Rahoitusalan työehtosopimuskiistan sovittelu jatkuu tiistaina 16. tammikuuta.

Pro Uutiset

Rahoitusalan työehtosopimusosapuolet Pro, Nousu ja YTN sekä työnantajia edustavat Palta ja Finanssiala tapasivat valtakunnansovittelijan luona tänään.

Tapaamiseen osallistui sovittelija Minna Helteen pyynnöstä poikkeuksellisesti vain kaksi neuvottelijaa kustakin järjestöstä.  Ammattiliitto Prota tilaisuudessa edustivat finanssisektorin johtaja Antti Hakala ja rahoitusalan neuvottelukunnan puheenjohtaja Riitta Suonpää.

Neuvottelut jatkuvat tiistaina 16. tammikuuta.

Ylityökielto jatkuu, työt tehdään työaikana

Sopimukseton tila jatkuu rahoitusalalla. Kun työehtosopimuksen voimassaolo on päättynyt eikä uutta sopimusta ole saatu neuvoteltua, noudatetaan aiempaa työehtosopimusta, kunnes uusi on saatu solmituksi. Tätä kutsutaan jälkivaikutukseksi.

Joulukuussa alkanut ylityökielto on edelleen voimassa. Ylityökiellon aikana työt tehdään säännöllisen työajan puitteissa eikä ylityötä tai lisätyötä tehdä. Työpäivää ei myöskään pidennetä liukumilla.

Pro on yhdessä muiden rahoitusalan palkansaajaliittojen kanssa aloittanut neuvottelujen edistämiseksi kampanjoinnin. Kampanjasivusto on

Aiheesta aiemmin:

5.1.2018 Pohjoismaista tukea Suomen pankkilakkolaisille