Hyppää pääsisältöön

Rahoitusalan työehtosopimusneuvottelut käyntiin

Rahoitusalan neuvottelut ovat alkaneet
Työehtosopimusneuvottelut alkoivat rahoitusalalla. Ensimmäisessä tapaamisessa keskusteltiin neuvotteluprosessista, aikataulusta ja neuvotteluiden teemoista. Neuvottelut jatkuvat ensi vuoden puolella.

Rahoitusalan työehtosopimusneuvottelut käyntiin

Julkaistu 14.12.2021 klo 16:02
Uutiset

Ammattiliitto Pro, Ammattiliitto Unio ja Ylemmät toimihenkilöt YTN ovat aloittaneet  neuvottelut uudesta rahoitusalan työehtosopimuksesta Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa. Neuvottelut alkoivat maanantaina 13.12.2021.

Osapuolet keskustelivat ensimmäisessä tapaamisessa neuvotteluprosessista, aikataulusta ja neuvotteluiden teemoista.

Pron neuvotteluja käyvät rahoitusalan neuvottelukunnan puheenjohtaja Riitta Suonpää  ja varapuheenjohtaja Päivi Palmu sekä sektorijohtaja Antti  Hakala, sopimusalavastaavat Minna Davidjuk ja Jarmo Paananen.

Pro tavoittelee tällä neuvottelukierroksella jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista.

Rahoitusalan työehtosopimus on voimassa 28.2.2022 asti. Sen piirissä on reilut 20 000 toimihenkilöä muun muassa palvelu- ja rahoitusasiantuntijoina, sijoitusneuvojina ja rahoituspäällikköinä.

Neuvottelut jatkuvat keskiviikkona 12.1.2022