Suunnittelu- ja konsulttialalle sovintoratkaisu - ylityökielto päättyy ja lakko peruuntuu

neuvottelu
Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuuden työnantajat hyväksyivät sovintoesityksen suunnittelu- ja konsulttialan työriitaan. Alaa koskeva ylityökielto päättyy ja lakko peruuntuu.

Julkaistu 13.01.2022 klo 20:17

Sovintoesityksen mukaan vuoden 2022 palkankorotuksista neuvotellaan ensisijaisesti paikallisesti luottamusmiehen kanssa. Mikäli paikallista palkkaratkaisua ei saavuteta, kaikkien toimihenkilöiden palkkaa korotetaan 1,1 prosentilla 1.3.2022 alkaen tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta.  Lisäksi työnantaja jakaa toimihenkilöille yrityskohtaisen tai työpaikkakohtaisen erän, jonka suuruus on 0,8 prosenttia.

Palkkataulukkoa, palvelusvuosilisiä sekä luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun korvauksia korotetaan 1.3.2022 alkaen 1,9 prosenttia.