Taru Reinikainen IndustriAll Europen kemian ja lääkesektorin puheenjohtajaksi

Kuvassa Taru Reinikainen
Pron kemianalan sopimusalavastaava Taru Reinikainen on valittu teollisuustyöntekijöiden järjestön IndustriAll Europen kemian ja lääkesektorikomitean toiseksi puheenjohtajaksi 14.10.2021.

Taru Reinikainen IndustriAll Europen kemian ja lääkesektorin puheenjohtajaksi

Julkaistu 14.10.2021 klo 13:34

Reinikainen jakaa puheenjohtajuuden yhdessä saksalaista kemian ja energia-alan teollisuusliittoa (IG BCE) edustavan Iris Wolfin kanssa.

Reinikainen ja Wolf toimivat puheenjohtajina vuosina 2021–2025.

–  Tehtävä on merkittävä. On kunnia saada edustaa alojen toimihenkilöitä ja työntekijöitä Euroopassa, Reinikainen sanoo.

Aloilla työskentelee Euroopassa yhteensä 1,9 miljoonaa työntekijää, joista kemia alalla 1,1 miljoonaa. Sektorikomitean tavoitteena on auttaa ammattiliittoja vahvistamaan yhteistyötä ja toimia kansallisella ja Euroopan tasolla, jotta toimialat voivat vastata tehokkaasti teollisiin ja sosiaalisiin haasteisiin.

– Toimintamme keskittyy vaikuttamaan pääasiassa työllisyyteen, rakenneuudistuksiin, eurooppalaisiin yritysneuvostoihin, väestörakenteen muutoksiin, terveyteen ja turvallisuuteen, sosiaalidialogiin, teollisuuspolitiikkaan, innovaatioihin ja digitalisaatioon liittyviin kysymyksiin, Taru Reinikainen kertoo.