Hyppää pääsisältöön

Teknologiateollisuuden tes-neuvotteluissa käsiteltiin paikallista sopimista ja luottamusmiehen asemaa

Neuvottelijat_tes-pöydässä
Ammattiliitto Pron teknologiateollisuuden tes-neuvotteluita jatkettiin eilen 11. marraskuuta. Neuvotteluissa käsiteltiin muun muassa sosiaalisia määräyksiä, paikallista sopimista ja luottamusmiehen asemaa.

Julkaistu 12.11.2021 klo 07:59
Uutiset

Neuvotteluissa on yhä auki runsaasti työehtoihin liittyviä kysymyksiä. Keskusteluja palkkaratkaisusta ei ole päästy vielä aloittamaan.

– Pelkästään osapuolten tekstitavoitteiden läpikäynti on vienyt yllättävän paljon aikaan. Toivottavasti ensi viikolla pystyisimme viimein lähentymään tavoitteissa toisiamme, neuvottelukunnan puheenjohtaja Pasi Heikkinen toteaa.

Pron teknologiateollisuuden neuvottelukunta kokoontuu ensi viikolla keskustelemaan neuvottelutilanteesta.

– Nyt näyttää todennäköiseltä, että ensi viikolla ei läpimurtoa vielä saavuteta, Heikkinen jatkaa.

Pro tavoittelee neuvotteluissa jäsenten ostovoimaa kehittävää palkkaratkaisua. Muita tavoitteita neuvotteluissa ovat tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistäminen muun muassa huomioimalla perhevapaauudistus työehtosopimuksessa, työhyvinvoinnin kehittäminen ja lisääntyneen etätyön huomioiminen työehtosopimuksessa sekä aidon paikallisen sopimisen edellytysten parantaminen.