Teknologiateollisuuden tes-neuvotteluita jatketaan illalla

Vakuutusalan tes-neuvottelut ovat alkaneet.
Ammattiliitto Pron teknologiateollisuuden tes-neuvotteluissa on tänään 30.11. neuvoteltu palkkaratkaisusta. Neuvottelut jatkuvat vielä tänään illalla.

Teknologiateollisuuden tes-neuvotteluita jatketaan illalla

Julkaistu 30.11.2021 klo 16:36

– Nyt näyttää siltä, että sopimusta ei saavuteta vielä tänään, ja sopimukseton tila alkaa huomenna, neuvottelukunnan puheenjohtaja Pasi Heikkinen toteaa.

Sopimuksettomassa tilassa on voimassa työehtosopimuksen jälkivaikutus. Se tarkoittaa, että työehdot määräytyvät jo päättyneen työehtosopimuksen perusteella. Esimerkiksi palvelusvuosilisä tulee maksaa joulukuun palkan yhteydessä normaalisti. Myös paikalliset työehtosopimuksen perusteella tehdyt paikalliset sopimukset ovat voimassa. Sopimuksettomassa tilassa ei kuitenkaan voida solmia uusia paikallisia sopimuksia.

Pro tiedottaa neuvottelutilanteesta lisää loppuviikon aikana.