Hyppää pääsisältöön

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat vakuutusalalla

Vakuutusalan tes-neuvottelut ovat alkaneet.
Vakuutusalan työehtosopimusneuvottelut ovat käynnistyneet. Palkankorotusten lisäksi neuvottelijat tavoittelevat työhyvinvoinnin parantamista, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämistä sekä paikallisen sopimisen kehittämistä.

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat vakuutusalalla

Julkaistu 10.11.2021 klo 13:30
Uutiset

Pro on aloittanut neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa 9. marraskuuta.  Pro tavoittelee neuvotteluissa palkansaajan ostovoimaa turvaavaa palkankorotusta alan omat erityispiirteet ja sopimusmääräykset huomioiden.

Vakuutusalan neuvotteluja käyvät  neuvottelukuntien puheenjohtajat Iiro Ketola  ja Päivi Puolakka, varapuheenjohtajat Merja Koistinen ja Antti Tarhio sekä sektorijohtaja Antti Hakala ja sopimusalavastaavat Sari Lassila ja Jukka Moilanen

- Toivon, että nyt käydään aito liittokierros vakuutusalan  lähtökohdista, Iiro Ketola sanoo.

Vakuutusala on tahkonnut erinomaista tulosta vuosien ajan.

- Vakuutusalan hyvän menestyksen pitää näkyä myös palkankorotuksissa, Merja Koistinen ja Päivi Puolakka sanovat.

Palkankorotuksen lisäksi neuvottelijat tavoittelevat työhyvinvoinnin parantamista, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämistä sekä paikallisen sopimisen kehittämistä.  Keskeistä paikallisen sopimisen edistämisessä on luottamusmiesten tiedonsaantiin liittyvät asiat. Tavoitteissa on huomioitu myös perhevapaauudistus.

Kun neuvottelutulos saavutetaan, se käsitellään ensin vakuutusalan neuvottelukunnissa. Neuvottelutulos ja uusi työehtosopimus hyväksytään Pron hallituksessa.

Vakuutusalan työehtosopimus on voimassa 31.1.2022 asti.