VvL-taustainen jäsen, vastaa kyselyyn työttömyyskassan siirrosta

Nainen kirjoittaa tietokoneella.
Vakuutusväen Liitosta siirtyneille jäsenille on tullut sähköpostia ja kysely siirtymisestä Työttömyyskassa Prohon. On erittäin tärkeää, että vastaat kyselyyn. Vastaaminen vie vain muutaman minuutin.

VvL-taustainen jäsen, vastaa kyselyyn työttömyyskassan siirrosta

Julkaistu 26.05.2021 klo 09:20

Vakuutusväen Liitto ja Ammattiliitto Pro yhdistyivät 1.1.2021. Fuusion yhteydessä sovittiin jäsenten työttömyyskassan siirrosta Työttömyyskassa Prohon 1.7.2021. Tällä hetkellä VvL-taustaiset jäsenet ovat Työttömyyskassa Aariassa.

Jotta voimme siirtää jäsenyytesi Työttömyyskassa Prohon, tarvitsemme sinulta henkilökohtaisen suostumuksen. Voit antaa suostumuksesi sähköisellä kyselyllä, joka on lähetetty VvL-taustaisten jäsenten sähköposteihin. Jos jäsentiedoistasi ei löydy sähköpostiasi tai se ei ole ajan tasalla, saat asiasta kirjeen.

Jos et ole saanut asiaa koskevaa sähköpostia ja kyselyä, tarkistathan vielä roskapostisi.

Voit ilmoittaa suostumuksesi myös sähköpostitse osoitteeseen [email protected]  Vastauksessasi voit käyttää tekstiä ” Haluan siirtää jäsenyyteni Työttömyyskassa Prohon 1.7.2021 ja annan Prolle luvan päättää jäsenyyteni Työttömyyskassa Aariassa 30.6.2021” Ilmoita viestissä nimesi ja jäsennumerosi/syntymäaikasi. Nämä tiedot tarvitsemme tunnistamista varten.

Puhelimitse voit ilmoittaa suostumuksesi numerossa 09 17273 440 (ma-pe klo 9-12)

On erittäin tärkeää, että vastaat. Vastaaminen vie vain muutaman minuutin.

Mitä työttömyyskassan vaihtaminen tarkoittaa?

Työttömyyskassa Aariassa (aiemmin JATTK-työttömyyskassa) kerryttämäsi jäsenyys sekä työssäoloehto jatkuvat katkeamatta Työttömyyskassa Prossa. Työttömyyskassan vaihto ei siis vaikuta työttömyysturvaasi.

Ammattiliitto Pron jäsenmaksu sisältää myös Työttömyyskassa Pron jäsenmaksun.

Voit halutessasi jäädä Työttömyyskassa Aarian jäseneksi.  Huomioithan, että tällöin sinun pitää maksaa Ammattiliitto Pron jäsenmaksun lisäksi Työttömyyskassa Aarian jäsenmaksu 7 euroa kuukaudessa.

Jos et vastaa kyselyyn, jäsenyytesi jatkuu Työttömyyskassa Aariassa.

Miten työttömät tai palkattomalla vapaalla olevat toimivat?

Työttömyysturvalain mukaan vain työssäkäyvä henkilö voi vaihtaa työttömyyskassaa. Jos olet työtön tai palkattomalla vapaalla, kuten perhe-, opinto- tai vuorotteluvapaalla, voit siirtyä Työttömyyskassa Pron jäseneksi heti ensimmäisenä työpäivänäsi.

Vastaathan kyselyyn, vaikka olisitkin tällä hetkellä pois työelämästä.  Vastauksesi on tärkeä työttömyyskassan jäsenyytesi kannalta.