Hoppa till huvudinnehållet

Anmäl dig till UusioUra-rekryterings- och karriärcochningsevenemanget

Keski-ikäinen työnhakija
UusioUra är ett rekryterings- och karriärcoachningsevenemang avsett för + 45-åringar och erbjuder mångsidigt program, tips och sparrning för dem som söker nytt jobb eller yrke. Pro deltar med temat ”Stöd för jobbsökning, karriärplanering och främjande av välbefinnandet”.

Anmäl dig till UusioUra-rekryterings- och karriärcochningsevenemanget

Publicerad 02.02.2022 kl. 14:17
Nyheter

Om du tänker byta bransch, söker efter ny studie- eller arbetsplats och är över 45 år, är UusioUra-evenemanget något för dig.

Evenemanget ordnas virtuellt 8.2.2022 klockan 11–18. Anmäl dig  senast 6.2.2022. Evenemanget är gratis för deltagarna.

I evenemanget deltar företag, läroinrättningar och många organisationer som främjar sysselsättning.  Fackförbundet Pro deltar med temat ”Stöd för jobbsökning, karriärplanering och främjande av välbefinnandet”.

På evenemanget talar Pros ordförande Jorma Malinen och Pros sakkunniga är på plats i chatten klockan 11.00–12.45, 13.15–14.45 och 15.15–17.00 för att svara på frågor och berätta om Pros arbetslivs- och karriärtjänster. På eftermiddagen klockan 14–15 instruerar Pro Nostes coachar hur man bygger upp en fungerande CV.

Du ser evenemangets hela program här

De som anmält sig till evenemanget får 7.2 en länk, varifrån de kan bekanta sig med evenemangets onlineplattform redan i förväg.

Evenemanget ordnas i år för tredje gången.

Pro Noste ger hjälp av många slag

Pro Noste erbjuder Pros medlemmar gratis personlig karriärcoachning i olika skeden av arbetslivet, bland annat för sysselsättning och uppgörande av CV, och tips inför arbetsintervju eller förberedelser för utvecklingssamtal. Läs om Pro-medlemmars erfarenheter av Pro Nostes tjänster här (fi.) och här (fi.).

Bekanta dig med Pro Noste-karriärportalen, där du också kan boka tid till coach. Pro Noste erbjuder också ett stort antal – över 150 – videor samt webbinarier och inspelningar av dem. Du kan utnyttja dem precis då det passar dig.  Som medlem i Pro kan du också ansluta dig till Pro Noste-Facebookgruppen, där det till exempel utbyts erfarenheter, välbefinnande- och hälsotips.