Hoppa till huvudinnehållet

Arbetslöshetskassan Pro

Työttömyyskassa Pron väreissä nainen sateenvarjon alla.

Arbetslöshetskassan Pro

Arbetslöshetskassan Pro tryggar våra medlemmars utkomst under arbetslöshet, alterneringsledighet och service som främjar sysselsättning. Kassan handleder, ger råd och informerar om förmåner och ansökning av dem.

Du kan kanske vara intresserad av de här

Luottamus ja liiketoiminta. Muotokuva nuori mies yrittäjä sininen kauluspaita,

Från anställd till företagare?

Vi erbjuder även tjänster för företagare. ProSoolo är en tjänst för ensamföretagare, dem som arbetar med firmanamn och yrkesutövare, som tryggar vardagen och erbjuder möjligheter till nätverkande. Vi rekommenderar också att du går med i arbetslöshetskassan för företagare, eftersom du som företagare inte kan intjäna rätt till dagpenning, dvs. till företagarens arbetsvillkor, i Arbetslöshetskassan Pro.
Turvallisuus, kiipeäminen, työttömyysturva

Arbetslöshet

Som medlem i Pro tillhör du Arbetslöshetskassan Pro och får inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd om villkoren har uppfyllts. Kassan säkrar din utkomst vid arbetslöshet, alterneringsledighet och sysselsättningsfrämjande tjänster. Den vägleder, ger också råd och information om olika förmåner och hur man ansöker om dem. Som medlem betjänas du av erfarna experter som känner till branschens särdrag och hjälper dig med alla frågor som rör arbetslöshetsskydd. Undersökningar visar att handläggningstiderna hos Arbetslöshetskassan Pro är bland de snabbaste i Finland. Så du är trygg om du blir arbetslös.

Permittering

Permittering avser arbetsgivarens ensidiga beslut att tillfälligt avbryta löneutbetalningen och arbetet medan anställningen fortsätter. Detta kan uppnås genom att förkorta den dagliga eller veckovisa arbetstiden eller genom att permittera personen helt. Permitteringar kan pågå antingen under en viss förutbestämd period eller kan fortsätta tills vidare.
Funderar du ännu hur du ska gå vidare?

Som medlem har du alla våra sakkunniga till ditt förfogande.

Kontakta oss, vi hjälper gärna!

Bli vår medlem redan i dag!

Du får alla förmåner och tjänster till ditt förfogande.

I medlemskapet ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.