Hyppää pääsisältöön

Aikalisä yksityisen sosiaalipalvelualan sovittelussa

Kuvassa ihminen kirjoittaa tietokoneella ja taustalla näkyy kello
Yksityisen sosiaalipalvelualan työriidan sovittelu ei tuottanut vielä tulosta. Osapuolten näkemykset ovat liian kaukana toisistaan. Seuraava sovittelu on ensi maanantaina 22.5.

Aikalisä yksityisen sosiaalipalvelualan sovittelussa

Julkaistu 15.05.2023 klo 13:04
Uutiset

Yksityisen sosiaalipalvelualan lakonuhkaa soviteltiin tänään maanantaina aamupäivän ajan. Tapaamisen päätteeksi valtakunnansovittelija Anu Sajavaara totesi, että hän ei anna sovintoesitystä, koska osapuolten näkemykset ovat vielä niin kaukana toisistaan. Osapuolet tapaavat seuraavan kerran valtakunnansovittelijan johdolla ensi maanantaina 22.5. kello 9.00.

Jos sopua ei synny, yksityisen sosiaalipalvelualan lakot alkavat 23. toukokuuta.

Neuvotteluja käyvät Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö Sote sekä Sosiaalipalvelualan allianssi Salli. Ammattiliitto Pro kuuluu Sallin neuvottelujärjestöön yhdessä Ammattiliitto Jytyn ja Suomen Terveydenhoitajaliiton STHL:n kanssa. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala HALI.