Hyppää pääsisältöön

Handelsbanken myy liiketoimintansa OmaSp:lle, S-Pankille ja Henki-Fennialle

handelsbanken
Handelsbanken myy Suomen pk-yritysliiketoiminnan Oma Säästöpankki Oyj:lle (OmaSp), henkilöasiakas-, varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot S-Pankille sekä henkivakuutusliiketoiminnan, sijoitus-, eläke- ja lainaturvavakuutukset Henki-Fennialle.

Handelsbanken myy liiketoimintansa OmaSp:lle, S-Pankille ja Henki-Fennialle

Julkaistu 01.06.2023 klo 15:18
Uutiset

Handelsbankenin myyntihanke käynnistyi syksyllä jo 2021, mutta kaupat toteutunevat vasta vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla. Tarkka ajankohta täsmentyy myöhemmin.

- Henkilöstö on ollut jo todella pitkään epätietoisuudessa. Olen tyytyväinen, että myynti vihdoin etenee, toteaa Handelsbankenin pääluottamusmies Kati Ahl.

Kaikkien Handelsbankenin työntekijöiden tulevaisuus ei kuitenkaan ole selvä. 230 työntekijää jää vielä odottamaan ratkaisua omasta työurastaan.

- Reilusta viidestä sadasta työntekijästä 230 siirtyy S-Pankkiin, 40 OmaSäästöpankkiin ja 10 Henki-Fenniaan. Olen tyytyväinen heidän puolestaan, joiden työura jatkuu toisen työnantajan palveluksessa. 230 työntekijää jää kuitenkin vielä Handelsbankenin palvelukseen ja heidän tulevaisuutensa on epävarma, Ahl jatkaa.

Myös Ammattiliitto Pron finanssisektorin johtaja Antti Hakala kantaa huolta työntekijöistä, joiden kohtalo on vielä avoin. Handelsbankenin myynti herättää paljon kysymyksiä, sillä siinä on henkilöstön näkökulmasta poikkeuksellisen monta ostajaosapuolta.

- Prosessi on edennyt tähän mennessä hyvin ja olemme siitä iloisia. Odotamme, että se etenee myös jatkossa hyvässä yhteistyössä Handelsbankenin, S-Pankin, Oma Säästöpankin ja Henki-Fennian prolaisten luottamusmiesten kanssa, Hakala toivoo.

Kati Ahl, S-Pankin pääluottamusmies Virpi Ylönen ja Oma Säästöpankin pääluottamusmies Jaana Willbrandt uskovat kaikki luottamusmiesten yhteistyöhön. He pyrkivät yhdessä edistämään jäsenille parasta lopputulosta.

- Me S-Pankissa uskomme, että tästä alkaa uusi luku. Rakennamme uuden S-Pankin tarinaa, Ylönen jatkaa.