ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut alkoivat

Mies työskentelee tietokoneella.
Palvelualojen työnantajat PALTA ja Ammattiliitto Pro aloittivat perjantaina 10.12.2021 neuvottelut ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimusratkaisusta.

ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut alkoivat

Julkaistu 13.12.2021 klo 10:18

Ensimmäisessä tapaamisessa osapuolet keskustelivat kuluvan sopimuskauden aikana tehdystä työstä, neuvotteluprosessista, aikataulusta ja viestinnästä.

- Lähdemme neuvotteluihin avoimin mielin. Tärkein tehtävämme on varmistaa, että työntekijöiden ääni kuuluu ja tulevaisuuden työehdot rakentuvat yhdessä sopien. On kaikkien etu, että työntekijät voivat hyvin työssään, ICT-alan neuvottelukunnan puheenjohtaja ja Telian pääluottamusmies Eva-Marie Penttilä summaa neuvottelujen aloituksen.

- Työstä on saatava riittävä korvaus ja palkalla pitää pystyä elämään. Siksi haluamme turvata työntekijöiden ostovoiman ja yhdessä työnantajaosapuolen kanssa kehittää työehtoja, Pron ICT-alan neuvottelukunnan varapuheenjohtaja ja Elisan pääluottamusmies Juha Kivistö toteaa.

Tällä neuvottelukierroksella Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.

Työehtosopimuksen piirissä on noin 12 000 toimihenkilöä muun muassa teleoperaattoreiden, verkonrakennusyhtiöiden ja vastaavien työnantajien palveluksessa. ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimus on voimassa 28.2.2022 saakka.

Neuvotteluja jatketaan tammikuun 5. päivä. Lue lisää >