Ota liiton sähköiset palvelut haltuun

Jäikö jäsenkirje saapumatta tai haluatko tietää lisää jäseneduista? Kokosimme vinkit, joiden avulla otat Pron sähköiset palvelut haltuun.

Ota liiton sähköiset palvelut haltuun

Julkaistu 12.02.2019 klo 11:47

Pro Jäsenasiat

Ammattiliitto Pro on kehittänyt sähköisiä palveluitaan vuosien ajan. Näillä vinkeillä saat palvelut täysimääräisenä käyttöösi.

Mikä on Pron mobiilisovellus ja mistä saan sen käyttööni?

Pron mobiilisovellus tarjoaa muun muassa jäsenedut, palvelut ja uutiset, kätevästi ja nopeasti. Se toimii myös sähköisenä jäsen- ja vakuutuskorttina. Sovellus on saatavissa ilmaiseksi Android-, Apple- ja Windows-älypuhelimiin sekä -tabletteihin.
Sovellus löytyy sovelluskaupasta nimellä Ammattiliitto Pro, kuvakkeena on Pron logo. Lataus ja käyttöönotto hoituvat helposti, lue ohjeet tästä.

Sähköpostien lähettäjänä on joku no.reply(a)proliitto.fi ja hän ei ole kukaan tuttu tyyppi liitosta. Kuka ihme se No Reply on ja pitäisikö tästä huolestua?

Ei huolta, liiton jäsenkirjeet lähetetään sähköisinä uutiskirjeinä suuremmalle joukolle ja lähettäjä on usein no.reply(a)proliitto.fi. Voit toki saada henkilökohtaista sähköpostia omalta sopimusalavastaavaltasi, asiamieheltäsi, luottamusmieheltäsi tai liiton muilta asiantuntijoilta.

Työkaveri sai Pron jäsenkirjeen tai ProStoorin sähköpostiinsa ja minulle sitä ei sähköpostiin kilahtanut. Miksi jäin ilman postia?

Ei huolta. Joskus kaikille jäsenille lähetettävät sähköpostit ottavat oman aikansa ennen kuin saapuvat. Jos sähköpostia ei hetken jälkeen kuulu, kannattaa tarkistaa omat yhteystiedot kirjautumalla omalla jäsennumerolla Proplussan Jäsentiedot-osioon. Saat työ- tai virkasuhdettasi koskevaa tietoa, ProStoori-artikkelit sekä tietoja jäseneduista ilmoittamaasi ensimmäiseen sähköpostiosoitteeseen.

Tarkista samalla, että sinulla ei ole markkinointiestoa käytössä sekä se, että muut tietosi, kuten oma sopimusalasi sekä työpaikkatietosi ovat oikein. Niiden päivittäminen onnistuu, kun lähetät meille muutosilmoituksen.

Ovatko omat tietosi kunnossa? Voi olla, että sähköpostilaatikkosi on täynnä tai vastaanottava palvelin on luokitellut uutiskirjeen roskapostiksi. Mikäli jokin osoite on toimimaton tarpeeksi monta kertaa peräkkäin tietyllä aikavälillä, järjestelmä poistaa tämän osoitteen automaattisesti lähetysrekisteristä. Voi myös olla, että olet klikannut kirjeen lopussa Peruuta kirje -kohtaa. Sähköpostin voit aktivoida uudelleen tästä.

Posti toi uuden jäsenkortin tammikuussa. Miten hyödyn siitä?

Pron jäsenkortti sekä siitä löytyvä jäsennumerosi ovat avaimet liiton palveluihin sekä etuihin! Jäsennumeron avulla saat käyttöösi Proplussan, joka on jäsenten yhteisö ja asiointipalvelu. Sen Pro-ryhmissä ja uutisseinällä voit helposti ottaa yhteyttä ja vaihtaa mielipiteitä oman yhdistyksesi jäsenten ja työpaikan luottamushenkilöiden kanssa. Siellä voit verkostoitua muiden prolaisen kanssa ja sinulla on mahdollisuus päästä vaikuttamaan Prossa päätettäviin asioihin.

Olen lähdössä reissuun, mutta en haluaisi jäsenkorttia lompakkoon lisäpainoksi. Mitä kannattaa tehdä?

Kun reissu on varattu, lataa puhelimeen ilmainen Ammattiliitto Pron mobiilisovellus. Se toimii matkoillasi myös vakuutuskorttinasi. Jos matkalla sattuu tai tapahtuu, löydät toimintaohjeet ja saat sovelluksesta avun.

Sovelluksella luet uutisia, löydät uusimmat jäsenetumme, käytät palveluitamme, päivität omia tietojasi, löydät kiinnostavimmat koulutukset ja hoidat työsuhdeasioitasi työpaikkasi luottamusmiehen tai liiton asiantuntijoiden kanssa kätevästi muutamalla pyyhkäisyllä.

Sovelluksen lataat Android- ja iPhone-puhelimiin sovelluskaupoista, etsi sitä nimellä Ammattiliitto Pro.

Olen aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä. Löydänkö Pron somesta?

Ammattiliitto Prota voit seurata FacebookissaTwitterissä, LinkedInissä, Instagramissa sekä YouTubessa. Älä unohda myöskään katsoa mielenkiintoisia videoita ProTV:stä!