Palkankorotusneuvottelut käynnistyivät luottotieto- ja perintäalalla

Ihminen tekee laskelmia.
Palkankorotusneuvottelut ovat meneillään luottotieto- ja perintäalalla. Ensimmäisessä tapaamisessa neuvottelijoita puhutti yleinen työmarkkinatilanne. Neuvottelut jatkuvat marraskuun lopulla.

Palkankorotusneuvottelut käynnistyivät luottotieto- ja perintäalalla

Julkaistu 09.11.2022 klo 15:29

Luottotieto- ja perintäalan neuvottelut ensi vuoden palkankorotuksista alkoivat tämän viikon maanantaina. Ensimmäisessä tapaamisessa neuvottelijat keskustelivat yleisestä työmarkkinatilanteesta ja kävivät läpi alan työryhmien työskentelyä. Neuvottelut jatkuvat 29. marraskuuta.

Palkankorotusneuvottelujen takaraja on marraskuun lopussa. Jos korotuksista ei päästä yhteisymmärrykseen siihen mennessä, työehtosopimus päättyy 28.2.2023. Jos sopua palkankorotuksista ei synny määräaikaan mennessä, neuvottelujen kohteena on sen jälkeen koko työehtosopimus.

Luottotieto- ja perintäalan palkankorotuksista neuvottelevat Ammattiliitto Pro ja Palvelualojen työnantajat Palta. Pron neuvottelijoina ovat luottotietoneuvottelukunnan puheenjohtaja, Intrum Oy:n pääluottamusmies Milla Koivu, neuvottelukunnan varapuheenjohtaja ja Lowell Suomi Oy:n pääluottamusmies Hannele Ruusunen sekä johtaja Antti Hakala sekä sopimusalavastaava Jarmo Paananen.

Alan työehtosopimuksen piirissä on noin 1 400 henkilöä.