Pro ja Teollisuusliitto yhdessä muiden toimijoiden kanssa tukemassa Jukkatalon irtisanottavia työntekijöitä

Kuva Jukkatalo Oy:n henkilöstölle järjestetystä tilaisuudesta 11.9.
Ammattiliitto Pro, Keskipisteen toimihenkilöt Pro ry ja Teollisuusliitto järjestivät Jukkatalo Oy:n irtisanottaville työntekijöille keskustelutilaisuuden maanantaina 11.9. Tilaisuudessa olivat mukana myös Adecco ja Siikajokilaakson seurakunta.

Pron, Teollisuusliiton sekä paikallisten toimijoiden yhteiseen keskustelutilaisuuteen saapui reilut 40 pientalorakentaja Jukkatalo Oy:n konkurssissa työnsä menettävää.

Prosta mukana olivat hallituksen 1. varapuheenjohtaja Pasi Heikkinen ja sopimuspäällikkö Petteri Hyttinen Pron toimistolta sekä Keskipisteen toimihenkilöt Pro ry:stä puheenjohtaja Sami Pellikka ja Jarno Matikainen.

Pasi Heikkinen nosti tilaisuudessa esiin huolensa muutosturvan riittämättömyydestä työnsä menettäville.

– Nykylainsäädäntö ei suojaa riittävästi konkurssitilanteessa työnsä menettäviä. He menettävät työnsä kahden viikon kuluttua.

– Tilaisuus herätti toivoa uusista työmahdollisuuksista, Pron tarjoamat urapalvelut kiinnostivat osallistujia, ja uusia työhaastatteluja olikin jo sovittu monella.

Valmistavan rakentamisen vaikeudet ovat suuret, ja niillä on alihankinnan kautta valtakunnallista vaikutusta, Pron sopimuspäällikkö Petteri Hyttinen toteaa.

–  Pro toivoo äkillisiin rakennemuutoksiin tarkoitettuihin tukiin parannusta.

Jukkatalolla oli viime vuonna palkkalistoilla runsaat 200 henkilöä. Jukkatalolla on yrityskohtainen työehtosopimus, jossa Pro on sopijakumppani.

Kuvassa Keskipisteen toimihenkilöt Pro ry:n puheenjohtaja Sami Pellikka, Pasi Heikkinen, Petteri Hyttinen ja Jukkatalon työsuojeluvaltuutettu Jarno Matikainen.