Pron hallitus hyväksyi Metsä Groupin yrityskohtaisen työehtosopimuksen

Koivumetsä
Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi Metsä Groupin yrityskohtaisen työehtosopimuksen tänään. Toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus astuu voimaan 1.1.2022 ja on voimassa toistaiseksi.

Pron hallitus hyväksyi Metsä Groupin yrityskohtaisen työehtosopimuksen

Julkaistu 23.12.2021 klo 15:20
Kuvaaja Shutterstock

Ammattiliitto Pro kiittää Metsä Groupia asiallisista ja eteenpäin vieneistä neuvotteluista.

- Vastuulliset yritykset ymmärtävät yhteisen sopimisen tärkeyden työrauhan ja työolosuhteiden takaajana. Tällä on merkitys sekä yrityskuvaan että osaavan työvoiman saatavuuteen jatkossa, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen toteaa.

Meneillään olevalla neuvottelukierroksella Pro on saanut useita työehtosopimuksia maaliin myös muiden metsäyhtiöiden kanssa.

- Pro on maltillinen neuvottelukumppani, ja onneksi meillä on vastapuolen neuvottelijoina paljon maltillisia kumppaneita, kuten Metsä Group.

Pron ja Metsä Groupin (Metsä Fibre, Metsä Tissue ja Metsä Board) välinen, kemiallisen metsäteollisuuden toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus astuu voimaan 1.1.2022 ja on voimassa toistaiseksi.