Pron hallitus hyväksyi useita yrityskohtaisia työehtosopimuksia

neuvottelu - sopimus
Pron hallitus hyväksyi useita yrityskohtaisia työehtosopimuksia sekä mekaanisen metsäteollisuuden että paperiteollisuuden yrityksiin.

Pron hallitus hyväksyi useita yrityskohtaisia työehtosopimuksia

Julkaistu 18.12.2021 klo 07:23

Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malisen mielestä vastuulliset yritykset ymmärtävät yhteisen sopimisen tärkeyden työrauhan ja työolosuhteiden takaajana. Tällä on merkitys sekä yrityskuvaan että osaavan työvoiman saatavuuteen jatkossa.

- Meillä on neuvotteluissa aina lähtökohtana sopia. Meneillään olevalla neuvottelukierroksella olemme saaneet jo ennen näitä sopimuksia useita työehtosopimuksia maaliin. Pron tavoitteet tälläkin kierroksella ovat kohtuulliset, yritysten kilpailukykyä ja jäsenten ostovoimaa tukevia. Pro on maltillinen neuvottelukumppani ja onneksi meillä on vastapuolen neuvottelijoina myös paljon maltillisia kumppaneita.

Puunjalostusyhtiö Koskisen Oy:n ja Pron sekä Teollisuusliiton uusi yrityskohtainen työehtosopimus mekaaniseen metsäteollisuuteen on neuvoteltu ajalle 1.1.2022–31.12.2025. Muita alalle tehtyjä sopimuksia ovat Kurikka Timber Oy:n sopimus, jonka kausi on 1.1.2022–31.12.2024, Turun Rakennustuote Oy:n sopimuskausi on 1.1.2022–31.12.2024 ja Kartiopuu Oy:n sopimus kaudelle 1.1.2022–31.12.2024.

Paperiteollisuuden yritysten sopimuksia ovat Tervakoski Oy:n sopimus ajalle 1.1.2022–30.6.2024, Jujo Thermal Oy:n sopimus ajalle 1.1.2022–30.4.2024 ja Sappi Finland I Oy:n ja Sappi Operations Oy:n sopimus kaudelle 1.1.2022–28.2.2024.