Hyppää pääsisältöön

Suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvotteluissa on vaihdettu tavoitteet

Suunnittelu- ja konsulttialan neuvotteluissa on esitelty tavoitteet.
Ammattiliitto Pron suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvotteluita jatkettiin perjantaina 12. marraskuuta. Neuvotteluissa käytiin läpi Pron sopimustavoitteet.

Suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvotteluissa on vaihdettu tavoitteet

Julkaistu 15.11.2021 klo 10:02
Uutiset

Ammattiliitto Pron suunnittelu- ja konsulttialan työehtosopimusneuvotteluita jatkettiin perjantaina 12. marraskuuta. Neuvotteluissa käytiin läpi Pron sopimustavoitteet.

Pro tavoittelee jäsenten ostovoimaa kehittävää palkkaratkaisua. Lisäksi tavoitteena on etätyön huomioiminen, työhyvinvoinnin kehittäminen ja paikallisen sopimisen edellytysten parantaminen. Tavoitteena on myös tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistäminen muun muassa huomioimalla perhevapaauudistus työehtosopimuksessa.

Neuvotteluissa on nyt kuultu molempien osapuolten tavoitteet. Keskusteluja palkkaratkaisusta ei ole päästy aloittamaan.

– Neuvoteltavana olevien asioiden määrä on valtava, eikä neuvotteluaikoja ole kovin paljon. Suuremmat muutokset työehtosopimukseen vaativat asioiden käsittelemistä huolella. Tähän on varattava riittävästi aikaa, neuvottelukunnan puheenjohtaja Veli-Matti Salminen toteaa.

Neuvottelut jatkuvat keskiviikkona 17.11.  Pro järjestää alan luottamustehtävissä toimiville webinaarin neuvottelutilanteesta torstaina 18.11.