Suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvottelut katkesivat tuloksettomina

Tes-neuvottelut jatkuvat
Ammattiliitto Pron suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvottelut jatkuivat tänään 28.12. Neuvotteluissa ei vieläkään saavutettu yhteisymmärrystä palkkaratkaisusta. Neuvottelujen jatkamiselle ei nyt nähty edellytyksiä, eikä uusia neuvotteluaikoja sovittu.

Suunnittelu- ja konsulttialan tes-neuvottelut katkesivat tuloksettomina

Julkaistu 28.12.2021 klo 14:30

Ammattiliitto Pron ja Teknologiateollisuuden työnantajien neuvottelijat tapasivat jälleen tiistaina 28.12. Osapuolten näkemykset palkkaratkaisun sisällöstä ja tasosta ovat kaukana toisistaan. Joulutaukokaan ei auttanut kuromaan näkemyseroa umpeen, totesi neuvottelukunnan puheenjohtaja Veli-Matti Salminen.

– Molemmat osapuolet ovat tiukasti omissa kannoissaan, neuvottelukunnan varapuheenjohtaja Joanna Leino jatkaa.

Neuvottelujen jatkamiselle ei nähty edellytyksiä.

Pro edellyttää, että palkkaratkaisu turvaa jokaisen jäsenen ostovoiman kehittymisen. Muunlainen ratkaisu tarkoittaisi palkan alentamista osalle toimihenkilöistä. Työnantajien tarjous ei ole tasoltaan lähellekään riittävä kattamaan edes ennakoitua elinkustannusten nousua. Se ei myöskään sisällä jokaiselle toimihenkilölle maksettavaa yleiskorotusta.

Suunnittelu- ja konsulttialan neuvottelukunta kokoontuu käsittelemään neuvottelutilannetta ja mahdollisia jatkotoimia huomenna 29.12.