Turvaa kesälomahaaveillesi

Kirjoittanutvakuutusyhtiö Turva
Kuvavakuutusyhtiö Turva
Turva turvaa matkalla.
Kesäloma ja ulkomaanmatka! Ennen kuin jatketaan haaveilua yhtään pidemmälle, on syytä tarkistaa yksi tärkeä asia: onhan matkavakuutuksesi voimassa?

Ammattiliiton tarjoama matkustajavakuutus antaa kattavan turvan matkustaessa kaikkialla maailmassa.

Ammattiliittonsa kautta vakuutettu Annika sairastui koronaan matkustaessaan Seychelleillä, mutta liiton vakuutuksen avulla hän sai tarvittavan hoidon ja pääsi turvallisesti kotiin. Vakuutuksen turvin voi rahasta huolehtimisen sijaan keskittyä täysillä paranemiseen.

– Sairastuminen matkalla tarkoitti lopulta minulle vain vähän hermoilua, kolmea lisäyötä ja uutta lentoa kotiin. Ilman vakuutusta maksettavaa olisi näistä tullut yli 2 000 euroa.

Liiton jäsenenä olet Turvassa

Ammattiliitto Pron jäsenen ei tarvitse huolehtia matkavakuutuksestasi itse. Pro on ottanut jäsenilleen vakuutusyhtiö Turvasta jäsenvakuutuksen, joka sisältää matkustajavakuutuksen vapaa-ajan matkoille kaikkialla maailmassa.

Vakuutettuina ovat liiton ja sen jäsenjärjestöjen jäsenet ja mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapset. Vakuutus on voimassa siihen päivään saakka, kun jää pysyvälle eläkkeelle. Vakuutus on voimassa enintään 45 vuorokautta matkan alkamisesta. Ylimeneville matkapäiville kannattaa ottaa Turvasta määräaikainen matkustajavakuutus.

Mitä vakuutus korvaa?

Vakuutus korvaa matkan aikana alkaneen äkillisen sairauden tai sattuneen tapaturman hoitokuluja. Näitä ovat esimerkiksi lääkärinpalkkiot, sairaalahoito ja lääkärin määräämät lääkkeet. Hoitokulut korvataan ilman ylärajaa. Jos sairautesi on alkanut jo ennen matkaa, korvataan sairauden pahenemiseen liittyvä ensiapuhoito matkakohteessa. Vakuutuksesta korvataan myös matkan peruuntumisen tai keskeytymisen kuluja sekä matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja vakuutusehdoissa mainituissa tilanteissa.

Kannattaa myös tarkistaa, sisältyykö matkatavaravakuutus kotivakuutukseesi, vai olisiko matkatavaroille hyvä hankkia lisäturvaa.

SOS International auttaa hädän hetkellä

SOS International on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama, kansainvälinen matkahätäpalvelu, josta voit saada apua, jos tarvitset ulkomailla lääkäriä tai sairaalahoitoa. SOSin ympärivuorokautinen päivystys auttaa erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa, tai jos kaipaat apua hoidon saamiseksi. Heidän asiantuntijansa selvittävät tapaustasi ja pyytävät tarvittaessa avuksi SOSin yhteyslääkärin.

SOS pystyy tarvittaessa järjestämään myös uuden kotiinpaluumatkan ja majoituksen matkakohteessa. Tilanteessa, jossa hoitolaitos ei hyväksy matkavakuutuskorttiasi eikä suostu lähettämään laskua Turvaan, voit pyytää hoitolaitosta soittamaan SOSiin.

Mistä löydän lisätietoa?

Tutustuthan jäsenvakuutuksen vakuutusehtoihin ja korvauksenhakuohjeisiin osoitteesta turva.fi/pro

Lisätietoja saat myös Turvan toimipaikoista tai asiakaspalvelunumerosta 010 19 5110. Ennen matkaa kannattaa ladata Taskuturva-sovellus, josta löydät muun muassa matkavakuutuskorttisi. Myös liittosi mobiilijäsenkortti toimii matkavakuutuskorttina. Mukavaa matkaa ja hauskoja seikkailuja, minne ikinä menetkin!