Viestintäalan tekniset neuvottelevat työehtosopimuksesta helmikuussa

Ihmisiä neuvottelupöydän äärellä
Viestintäalan teknisten toimihenkilöiden palkkaneuvottelut eivät johtaneet tulokseen ja työehtosopimus päättyy 28. helmikuuta 2023. Neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta aloitetaan helmikuussa.

Viestintäalan tekniset neuvottelevat työehtosopimuksesta helmikuussa

Julkaistu 22.12.2022 klo 08:05

Ammattiliitto Pro ja työnantajia edustava Medialiitto neuvottelivat keskiviikkona 21.12. viestintäalan teknisten toimihenkilöiden palkankorotuksista vuodelle 2023. Palkkaneuvottelussa ei kuitenkaan saavutettu ratkaisua.

– Sopimus siis päättyy jo 28.2.2023. Uutta työehtosopimusta koskevat neuvottelut jatkuvat helmikuussa. Palkankorotusten lisäksi Pron viestintäalan teknisten toimihenkilöiden neuvottelukunta on valmistellut myös muut tes-neuvotteluesitykset, jotka Pron hallitus on hyväksynyt, alan sopimusalavastaava Mikko Honkanen kertoo.

Honkasen mukaan tavoitteena on puolustaa jäsenistön ostovoimaa poikkeuksellisen vaikeassa taloudellisessa tilanteessa.

Pron neuvottelijoina sektorijohtaja Antti Hakalan ja sopimusalavastaavan lisäksi ovat neuvottelukunnan puheenjohtaja Tuomo Hekkala ja varapuheenjohtaja Ari Ahonen