Yksityisen laboratorioalan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut ovat alkaneet

Kuvassa nainen pitää vuoden 2023 kalenteria.
Alan työehtosopimus päättyy helmikuun lopussa. Yksityisen laboratorioalan työehtosopimuksesta neuvotellaan Pron, ylempien toimihenkilöiden ja työnantajaliitto Paltan kanssa.

Julkaistu 22.02.2023 klo 12:15

– Pron lähtökohta palkkaneuvotteluihin on, että toimihenkilöiden ostovoima ei enää ensi vuonna heikkene ja alan toimihenkilöiden palkat nousevat, sopimusalavastaava Taru Reinikainen kertoo.

Neuvotteluissa on vaihdettu molemmin puolin tekstitavoitteet ja käsitelty lyhyesti palkankorotuksia. Neuvotteluissa ollaan kuitenkin vielä alkuvaiheessa.

Neuvotteluryhmässä mukana ovat sopimusalavastaava Taru Reinikainen ja palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen sekä alan neuvottelukunnan puheenjohtaja Sirpa Toiminen.

Kun neuvottelutulos saavutetaan, se käsitellään ensin alan neuvottelukunnassa. Lopullisesti neuvottelutulos ja uusi työehtosopimus hyväksytään Pron hallituksessa.