Hyppää pääsisältöön

Ilmastonmuutos ja työelämä

Prolaisten hyvinvointi on paljon muutakin kuin oikeudenmukaiset palkka- ja työehdot. Kannamme huolta jäsentemme hyvinvoinnista esimerkiksi osallistumalla ilmastokeskusteluun ja kannustamalla jäseniä ilmastotekoihin. Vinkkejä ilmastotekoihin löydät esimerkiksi verkkokurssiltamme.
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia

Osallistu ja vaikuta

Ilmasto- ja ympäristöasiat tulevat vaikuttamaan vääjäämättä niin jäsentemme työhön kuin arkeen. Prossa tämä tarkoittaa uutta Pro Goes Green -toimintaa, jossa edellä mainittujen ilmasto- ja ympäristöasioiden lisäksi huomioidaan myös luonnon merkitys työstä palautumiseen ja henkiseen hyvinvointiin. Tätä varten olemme perustaneet myös Proplussaan oman ProGoesGreen-ryhmän, josta saat lisätietoa ja jossa voit osallistua myös keskusteluun.

Tule mukaan torjumaan ilmastonmuutosta

Katso videolta puheenjohtaja Jorma Malisen puheenvuoro siitä, miten ja miksi Pro työskentelee ilmastonmuutoksen torjumiseksi.  Esimerkiksi Pron pelillinen verkkokoulutus kannustaa kaikkia tekemään ilmastotekoja työpaikalla ja vapaa-ajalla