Hyppää pääsisältöön

Ilmastonmuutos ja työelämä

Pikkulokki lentää meren rannalla.

Ilmastonmuutos ja työelämä

Prolaisten hyvinvointi on paljon muutakin kuin oikeudenmukaiset palkka- ja työehdot. Ammattiliitto Pro kantaa huolta jäsentensä hyvinvoinnista esimerkiksi osallistumalla ilmastokeskusteluun ja kannustamalla jäseniä ilmastotekoihin.
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia
Osallistu ja vaikuta
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia

Ilmasto- ja ympäristöasiat tulevat vaikuttamaan vääjäämättä niin jäsentemme työhön kuin arkeen. Prossa tämä tarkoittaa uutta Pro Goes Green -toimintaa, jossa edellä mainittujen ilmasto- ja ympäristöasioiden lisäksi huomioidaan myös luonnon merkitys työstä palautumiseen ja henkiseen hyvinvointiin. Tätä varten olemme perustaneet myös Proplussaan oman ProGoesGreen- ryhmän, josta saat lisätietoa ja jossa voit osallistua myös keskusteluun.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Nainen katsoo järvelle
Julkaistu 27.01.2023
​​​​​​​Ympäristökriisi voi herättää ahdistusta, surua tai tarpeen torjua koko asia. Tule Pron työpajaan opettelemaan, miten vaikeita tunteita voi kohdata ja käsitellä.
Kai Nurmi työpaikallaan
Julkaistu 29.04.2022
Vuoden prolaisena ilmastotekona palkittiin Kai Nurmen idea työyhteisön omasta puutarhasta. Puutarhasta ja sen antimista nauttivat sekä asiakkaat että työyhteisö, ja se luo samalla työpaikalle positiivista henkeä. Rakenteilla on myös kasvihuone.
Luontokuva Lapista
Julkaistu 08.04.2022
Vuoden prolainen ilmastoteko -kisa kiinnosti jäseniä. 31.3 mennessä saimme 33 ehdotusta siitä, mitä työpaikoilla ja työelämässä voitaisiin tehdä ilmaston hyväksi.