Hyppää pääsisältöön

Ilmastonmuutos ja työelämä

Pikkulokki lentää meren rannalla.

Ilmastonmuutos ja työelämä

Prolaisten hyvinvointi on paljon muutakin kuin oikeudenmukaiset palkka- ja työehdot. Ammattiliitto Pro kantaa huolta jäsentensä hyvinvoinnista esimerkiksi osallistumalla ilmastokeskusteluun ja kannustamalla jäseniä ilmastotekoihin.
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia
Osallistu ja vaikuta
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia

Ilmasto- ja ympäristöasiat tulevat vaikuttamaan vääjäämättä niin jäsentemme työhön kuin arkeen. Prossa tämä tarkoittaa uutta Pro Goes Green- toimintaa, jossa edellä mainittujen ilmasto- ja ympäristöasioiden lisäksi huomioidaan myös luonnon merkitys työstä palautumiseen ja henkiseen hyvinvointiin. Tätä varten olemme perustaneet myös Proplussaan oman ProGoesGreen- ryhmän, josta saat lisätietoa ja jossa voit osallistua myös keskusteluun.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Mies pohtii sitä, miten vähentää kuormitusta ilmastolle.
Julkaistu 28.10.2021
Osallistu pelilliselle verkkokurssillemme ja tee ilmastotekoja. Osallistu myös ilmastokeskusteluihin ProPlussassa.
Meteorologi Kerttu Kotakorpi on kirjoittanut kirjan Suomen luonnosta.
ProStoori
Julkaistu 13.10.2021
Keväällä kirjan julkaissut tv-meteorologi Kerttu Kotakorpi haluaa jakaa tietoa ilmastonmuutoksesta ja sen vaikutuksista Suomen luonnolle ja ihmisille. Suomen luonto 2100 – Tutkimusmatka tulevaisuuteen on myös Pron webinaarin otsikkona lokakuun lopussa.
Aurinkoinen koivumetsä suomessa, luonto kesällä
Julkaistu 22.09.2021
Prolaiset kokevat ekologisen vastuullisuuden toteutuneen työpaikoillaan keskimäärin tyydyttävästi. Sen kehittämiseen on kuitenkin paljon avaimia.