Hyppää pääsisältöön

Kemian ja kulutustavara-alojen neuvottelut alkoivat

Kemian ja kulutustavara-alojen neuvottelijat
Kemian ja kulutustavara-alojen palkkaneuvottelut alkoivat keskiviikkona 14.9. Neuvottelut alkoivat talouskatsauksella.

Kemian ja kulutustavara-alojen neuvottelut alkoivat

Julkaistu 15.09.2022 klo 08:40
Kuvaaja Jaana Neuvonen

Kemian ja kulutustavara-alojen palkkaneuvottelut alkoivat talouskatsauksella. Työnantajaliiton viesti oli, että korkea inflaatio ja energian hinta kurittavat palkansaajien lisäksi myös yrityksiä. Lisäksi kemianteollisuuden yritysten toimintaan vahvasti vaikuttaa se, miten Keski-Euroopassa, erityisesti Saksassa, yritykset tulevat pärjäämään kaasun saatavuuden ja energian hinnan kanssa. Kemianteollisuudessa ja sen lähialoilla neuvottelusuhteet ovat hyvät, ja se voi jälleen kerran edesauttaa ennustettavissa olevan, vaikean neuvottelukierroksen karikoissa.

Neuvotteluihin osallistuvat kemianalalla teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio, sopimusalavastaava Taru Reinikainen sekä neuvottelukunnan puheenjohtajisto Pirkko Takkinen ja Kalle Leinonen.

Kulutustavara-alojen neuvotteluihin osallistuvat sopimusalavastaava Piia Säkkinen sekä neuvottelukunnasta Riitta Koskinen (lasikeraaminen teollisuus), Rauno Hell (kumiteollisuus), Kristiina Uoti-Heikura (Fiskars) ja Anne Kantola (kenkä- ja nahkateollisuus).

Kemianalalla seuraavat neuvottelut on sovittu pidettäväksi 26.9 ja kulutustavara-alojen 4.10. Neuvotteluista tiedotetaan täällä neuvottelu-uutisissa.

Ota seurantaan myös Pro kemia tai Pro tekstiilihuoltoala Facebook-sivusto. Tutustu myös Proviikkojen ohjelmaan, etuihin ja tapahtumiin ja tule mukaan.

Kuvassa vasemmalta Jaana Neuvonen, Miira Kaukolinna, Eveliina Kontio, Sampo Pehkonen, Taru Reinikainen, Piia Säkkinen, Minna Etu-Seppälä ja Juha Teerimäki.