Puusepänteollisuuteen neuvottelutulos

sopimus
Ammattiliitto Pro ja Puusepänteollisuus saavuttivat eilen 22. maaliskuuta neuvottelutuloksen alan uudesta työehtosopimuksesta.

Puusepänteollisuuteen neuvottelutulos

Julkaistu 23.03.2022 klo 10:25

Pro ja Puusepänteollisuus saavuttivat eilen 22. maaliskuuta neuvottelutuloksen alan uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelutulos vastaa Pron neuvottelutavoitteita.

Puusepänteollisuuden neuvotteluita on käyty varsin pitkään helmikuusta alkaen. Isoimpana kysymyksenä on ollut kiky-tuntien poistaminen palkattomana työnä. Neuvotteluympäristöä voi kuvata haasteelliseksi muuttuneet taloudelliset olosuhteet sekä epävarmuuden merkittävä lisääntyminen huomioiden.

Alan neuvottelukunta esittää yksimielisesti liiton hallitukselle neuvottelutuloksen hyväksymistä uudeksi työehtosopimukseksi. Sopimuksen sisällöstä tiedotetaan jäsenille, kun osapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen.

Neuvotteluprosessiin osallistuivat Prosta alan neuvottelukunnan puheenjohtaja Jari Hämäläinen, neuvottelukunnan jäsen Mikko Heikkinen sekä johtaja Anssi Vuorio ja sopimusalavastaava Petteri Hyttinen.