Sovittelu jatkuu maanantaina

Kolme henkilöä istuu neuvottelupöydän ääressä
Yksityisen sosiaalipalvelualan työriitaan ei ole löytynyt vielä ratkaisua. Sovittelu jatkuu ensi maanantaina.

Sovittelu jatkuu maanantaina

Julkaistu 12.05.2023 klo 18:00

Yksityisen sosiaalipalvelualan lakonuhan sovittelu jatkui tänään perjantaina iltaan asti. Tällä viikolla tilannetta on soviteltu neljä kertaa, mutta ratkaisua ei ole vielä löytynyt.  Seuraava sovittelu on ensi maanantaina 15.5. kello 9.

Jos sopua ei synny, yksityisen sosiaalipalvelualan lakot alkavat 23. toukokuuta.

Yksityisellä sosiaalipalvelualalla työskentelee noin 70 000 työntekijää. Neuvotteluja käyvät Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö Sote sekä Sosiaalipalvelualan allianssi Salli. Ammattiliitto Pro kuuluu Sallin neuvottelujärjestöön yhdessä Ammattiliitto Jytyn ja Suomen Terveydenhoitajaliiton STHL:n kanssa. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala HALI.