Pro Rakentajat

kaksi työmiestä

Pro Rakentajat

Ammattiliitto Pro on rakennusaloilla työskentelevien mestareiden, työnjohtajien, insinöörien, esimiesten ja asiantuntijoiden oma liitto.

Ammattiliitto Pro on ainoa liitto, joka neuvottelee rakennusalan, rakennustuotteen ja talotekniikan asiantuntijoiden työehdoista.
Jäsenenä voit vaikuttaa siihen, millaisilla ehdoilla työtä tehdään tulevaisuudessa. Tunnemme rakennusalojen työelämän kommervenkit ja erityiset olosuhteet.
Tilaa itsellesi Rakennuslehti

Varmista paikkasi tiedon, tuoreimman tutkimuksen ja kiinnostavimpien hankkeiden äärellä. Pron rakennusalan jäsenenä sinulle kuuluu maksuton Rakennuslehden tilaus sekä Rakennuslehti.fi-verkkopalveluun tarvittava tilaustunnus. Verkkopalvelu tarjoaa päivittäisten uutisten lisäksi näköislehden ja lehtiarkiston. Muita palveluita ovat muun muassa Suurimmat-työkalu ja Rakennuslupahaku.
Ota verkkopalvelu käyttöön rekisteröitymällä Rakennuslehden verkkosivuilla.

Lisätietoja ja kysymykset: [email protected]

Nainen katsoo ylöspäin
Heikennykset työsuhdeturvaan ja työehtoihin
Nainen katsoo ylöspäin

Maamme hallitus suunnittelee tekevänsä lukuisia heikennyksiä työsuhdeturvaan ja työehtoihin hallituskauden aikana. Suunnitelmat etenevät ennätysvauhtia eikä kansalaisjärjestöille ole jäänyt paljoakaan vaikutusmahdollisuuksia. Olemme koonneet suunniteltujen heikennysten ydinkohdat ja aiheeseen liittyvää materiaalia.

Pron jäsenyys rakennusaloilla kannattaa

Ammattiliitto Pro on sinua varten, oletpa kokenut ammattilainen tai opiskelija.

Rakennusalojen asiantuntijoiden lisäksi jäsenten tukena on oikeudenkäynteihin erikoistuneita juristeja, työympäristö- ja sosiaaliasioiden asiantuntijoita ja lukuisa määrä muita rautaisia ammattilaisia.

Pro sopii ainoana järjestönä toimihenkilöiden työehtosopimukset rakennusaloille
Rakennusalojen asioita hoitaa moni asiantuntija – myös alueellisesti
Olemme mukana kehittämässä mm. rakennusalojen työskentelyolosuhteita
rakennusalan asiantuntijat Prossa
Asiantuntijat tukenasi

Työpaikoilla tukenasi ovat luottamushenkilöt. Tarvittaessa saat apua myös liiton asiantuntijoilta. Olemme rakennusalan työelämän erityisosaajia.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Suihkonen blogi
Blogit
Julkaistu 27.03.2024
Harmaan talouden hämärähommat ovat nykyään kansainvälistä bisnestä. Jotta ongelmiin voidaan puuttua ja edes yrittää lieventää seuraamuksia, tarvitaan kansainvälisiä toimia.
saatavuusharkinnasta ei tule luopua
Julkaistu 07.11.2023
Melkein joka kymmenes rakennusalan asiantuntija oli lomautettuna tai työttömänä, selviää Pron tilastoista. Pron sopimusalavastaava Jyrki Suihkonen ei usko hallituksen suunnittelemien lomautusheikennysten nostavan rakennusalaa ahdingosta, vaan heikentävän työntekijöiden ja yritysten asemaa entuudestaan.
Rakennusalan työntekijä
Julkaistu 20.06.2023
Ilmastonmuutoksen edetessä poikkeukselliset kuumuusjaksot joudutaan ottamaan entistä paremmin huomioon myös suomalaisilla työpaikoilla. On työnantajan vastuulla huolehtia, ettei työpaikan lämpötila vaaranna terveyttä.