Valtion, yliopistojen ja julkisen sektorin yritysten työehtosopimukset ja virkaehtosopimukset

Jyväskylän yliopisto

Valtion, yliopistojen sekä Alkon, Certian, Destian, Helsingin yliopiston kiinteistöpalveluiden, Kansallisgallerian, neuvonta-alan, Paltan erityisalojen, seminologia-alan, TAY-Palveluiden, Unigrafian ja yksityisen sosiaalipalvelualan työ- ja virkaehtosopimukset.

Yliopistot ja julkisen sektorin yritykset

Ammattiliitto Pro neuvottelee sopimukset Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n jäsenliittojen kanssa. Näistä merkittävimmät ovat Palvelualojen työnantajat PALTA ja Sivistystyönantajat. Prolaiset työskentelevät muun muassa yliopistoissa, Alkossa, Finavialla, A-Katsastuksessa, Inspectassa, Raskoneella, Metsähallituksessa, maaseutukeskuksissa, FABA osuuskunnassa ja Senaatti-kiinteistöissä.