Pro jakoi kevään eduskuntavaaleissa vaalitukea näille ehdokkaille

​​​​​​​Eduskuntavaaleissa 2023 Ammattiliitto Pro tuki 82 285 eurolla yhteensä 67:ää ehdokasta.

Pro jakoi kevään eduskuntavaaleissa vaalitukea näille ehdokkaille

Julkaistu 24.04.2023 klo 12:13

Tuetuista 35 henkilöä eli noin puolet oli Pron jäseniä, joista viisi valittiin kansanedustajiksi. Kaikki tukea hakeneet jäsenet saivat tukea. Pro tuki yhteensä 67:ää eduskuntavaaliehdokasta.

Taloudellista tukea oli mahdollista hakea 28. helmikuuta 2023 mennessä Pron verkkosivujen lomakkeen kautta. Vaalitukea myönnettiin neliportaisesti. Vaalirahoituksen painopisteinä olivat Pron tavoitteiden näkyvä edustaminen ja edistäminen, hyvät läpimenomahdollisuudet sekä vaikutusmahdollisuudet omassa puolueessa. Pron jäsenyys ja aktiivisuus luettiin eduksi.

Osa tuesta myönnettiin suorana taloudellisena avustuksena, osa ehdokkaiden järjestämiin varainhankintaseminaareihin ostettuina lippuina.

Ehdokkaiden rahallisen tuen läpinäkyvyydessä noudatettiin vaalirahoituslainsäädäntöä.

Pron jakamat vaalituet eduskuntavaaleissa 2023.