Tarkastusalan työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät

kokouspöytä
Tarkastusalan työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät torstaina 20.1.2022. Neuvottelutapaamisessa osapuolet esittelivät sopimustavoitteensa sekä keskustelivat niistä ja neuvottelukierroksen yleisistä näkymistä.

Tarkastusalan työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät

Julkaistu 20.01.2022 klo 17:42

Tarkastusalan työehtosopimuksen osapuolina ovat Ammattiliitto Pro ja Ylemmät toimihenkilöt YTN ja Palvelualojen työnantajaliitto Palta.

Tällä neuvottelukierroksella Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.

Tarkastusalan työehtosopimusta sovelletaan seuraavissa yrityksissä: Kiwa Inspecta, Eurofins Expert Services ja Replico. Pron neuvottelijoina tarkastusalalla ovat julkisen sektorin vastaava juristi Ari Komulainen ja neuvottelukunnan puheenjohtaja Tom Pohjolainen.

Tarkastusalan työehtosopimuksen voimassaolo päättyy helmikuun lopussa. Neuvottelut jatkuvat keskiviikkona 26.1.2022.