Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden tes-neuvottelut käynnistyvät

Neuvottelijat istuvat neuvottelupöydän äärellä.
Ammattiliitto Pron teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut Teknologiateollisuuden työnantajat ry:n kanssa aloitetaan maanantaina 25. lokakuuta.

Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden tes-neuvottelut käynnistyvät

Julkaistu 22.10.2021 klo 11:55

Uuteen työnantajayhdistykseen on nyt järjestäytynyt riittävä määrä yrityksiä, joten se mahdollistaa toimihenkilöiden työehtosopimuksen yleissitovuuden myös jatkossa.

Pron työehtosopimusneuvottelut uuden työnantajayhdistyksen kanssa aloitetaan maanantaina. Neuvotteluilla tulee olemaan tiukka aikataulu, sillä voimassa oleva työehtosopimus päättyy marraskuun lopussa.

– Kiirettä pitää, mutta Pron vahvana tahtotilana on saada neuvottelutulos aikaiseksi Teknologiateollisuuden työnantajat ry:n kanssa ennen sopimuskauden umpeutumista, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen toteaa.

Pro ja Teknologiateollisuuden työnantajat tarkastelevat maanantaina 25.10 myös suunnittelu- ja konsulttialan työnantajien järjestäytymistä uuteen työnantajayhdistykseen sekä edellytyksiä neuvottelujen aloittamiseksi suunnittelu- ja konsulttialan osalta.