Tuemme syöpäsairaita lapsipotilaita ja heidän läheisiään

tuemme syöpälapsia ja heidän vanhempiaan
Ammattiliitto Pro haluaa tukea vaikeaan sairauteen sairastuneita lapsipotilaita ja heidän läheisiään lahjoituksella maailman syöpäpäivänä.

Tuemme syöpäsairaita lapsipotilaita ja heidän läheisiään

Julkaistu 04.02.2023 klo 08:00

Tänään 4. helmikuuta on erityinen päivä, sillä vietämme maailman syöpäpäivää. Me kaikki voimme tehdä jotain tukeaksemme vaikean sairauden kohdanneita. Siksi me Ammattiliitto Prossa haluamme tukea Syöpäklinikan Tukijat ry:tä tuhannen euron lahjoituksella.

Syöpäklinikan Tukijat tekee arvokasta työtä auttaakseen HUS Syöpäkeskuksen potilaita, heidän omaisiaan ja henkilökuntaa. Yhdistys parantaa sairaalan ympäristön viihtyisyyttä potilaiden, heidän läheistensä ja henkilökunnan toiveiden mukaisesti. He muistavat lapsipotilaita hoitojen päättyessä ja potilaita heidän merkkipäivinään.

– Vakava sairastuminen on pysäyttävä kokemus, joka vaikuttaa koko perheen elämään. On tärkeää, että vaikeissa elämäntilanteissa potilaat ja heidän läheisensä saavat tukea vaikean matkan varrella. Onneksi on Syöpäklinikan Tukijat ry:n kaltaisia yhdistyksiä, jotka auttavat niissä tilanteissa, joihin kukaan ei osaa varautua etukäteen. Tämä on meidän tapamme ilmaista arvostuksemme, tukemme ja kiitollisuutemme heidän työstään, Ammattiliitto Pron yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen kertoo.

Olemme tukeneet we4you:n kautta vakavasti sairaita lapsia ja heidän vanhempiaan. Tuemme myös 5 000 eurolla Team Rynkeby:n kautta Aamusäätiön lasten syöpätutkimusta ja Sylva-säätiön toimintaa.