Salla Matilainen on valittu Pron viestintäpäälliköksi

Salla Matilainen on valittu Pron viestintäpäälliköksi.
Filosofian maisteri Salla Matilainen on valittu Ammattiliitto Pron viestintäpäälliköksi 16.6.2022 alkaen.

Salla Matilainen on valittu Pron viestintäpäälliköksi

Julkaistu 18.05.2022 klo 10:07

Filosofian maisteri Salla Matilainen, 39, on valittu Ammattiliitto Pron viestintäpäälliköksi. Matilainen aloittaa tehtävässään 16.6.2022. Matilainen on strategisen viestinnän ammattilainen, jolla on pitkä viestintäalan työkokemus yritysmaailmasta, järjestöistä ja valtiolta.

– Olen suuri kunnia hypätä Pron matkaan. Olen ollut erittäin vaikuttunut Pron tavasta rakentaa uuden ajan ammattiliittoa, joka puhuttelee yhä laajempia yleisöjä ja luo turvaa ja rakenteita vauhdilla muuttuvaan työelämään. Prossa on tasa-arvoisuuteen ja osallisuuteen pohjaavaa joukkovoimaa, jonka taakse valjastan innolla osaamiseni, Matilainen sanoo.

Matilainen siirtyy Pron viestintäpäälliköksi viestintätoimisto Milttonin viestinnän neuvonantajan ja tiiminvetäjän tehtävistä. Esihenkilötehtäviensä lisäksi Matilainen on työssään vastannut yritysten ja organisaatioiden muutos- ja strategiaviestinnän kokonaisuuksista, mediaviestinnästä, sisällöntuotannosta sekä luovan ajattelun ja yhteiskunnallisen kontekstin yhdistämisestä.

– Matilaisen valintaan vaikuttivat hänen laaja ja monipuolinen viestintäalan työkokemuksensa ja strateginen otteensa. Hän tuo meille uutta osaamista ja näkemystä viestintäämme, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen toteaa.

Ennen Milttonia Matilainen on työskennellyt viestintäalan tehtävissä muun muassa kehitysyhteistyöjärjestöissä, Suomen suurlähetystössä Washingtonissa, YK:n väestörahastolla sekä valtiolla. Matilainen on toiminut myös The Ulkopolitist -verkkolehden toimittajana. Hän on tullut aiemmin valituksi YK:n maailmanlaajuiseen viestintäammattilaisen reserviin 35 000 hakijan joukosta ja saanut tiedotusopillisen yhdistyksen viestinnän alan ansioituneimman pro gradun palkinnon.