Sodankylässä tavataan elokuvien merkeissä myös vuonna 2023

Ammattiliitto Pro on mukana Sodankylän elokuvajuhlilla ensi vuonna jo kuudetta kertaa. Midnight Sun Film Festival järjestetään 14.–18. kesäkuuta 2023.

Sodankylässä tavataan elokuvien merkeissä myös vuonna 2023

Julkaistu 20.12.2022 klo 08:00

Midnight Sun Film Festival kokoaa elokuvan ystävät Sodankylään 14.–18. kesäkuuta 2023 jo 38. kerran. Ammattiliitto Pro on ensi vuonna mukana festivaaleilla pääyhteistyökumppanina ja ainoana ammattiliittona jo kuudetta kertaa. Puheenjohtaja Jorma Malinen on tyytyväinen, että Pron yhteistyö elokuvajuhlien kanssa jatkuu.

– Meille on alusta asti ollut tärkeää, että jaamme toiminnassamme yhteiset arvot yhdenvertaisuudesta, tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta, Malinen sanoo.

– Sodankylän elokuvajuhlat on yksi kiinnostavimpia ja lämminhenkisimpiä festivaaleja Suomen kesässä. Yötön yö antaa myös hienon ja ikimuistettavan ympäristön festivaalivieraille. Toivon, että mahdollisimman monet Pron jäsenistä käyvät paikan päällä, Malinen jatkaa.

Elokuvafestivaali järjestetään Kitisenrannan koulun pihapiirissä kuten aiemminkin. Prolla on festivaaleilla oma esittelyteltta, nimikkoelokuvasarja ja muuta ohjelmaa.

Pron jäsenet pääsevät katsomaan Midnight Sun Film Festivalin elokuvia jo toukokuussa Pron jäsenristeilyllä Viking Linen M/S Gabriellalla 5.–7. toukokuuta. Elokuvajuhlat on mukana risteilyllä kahdella elokuvanäytöksellä. Lue lisää risteilystä täältä.

Tiedotamme Pron tapahtumista ja jäseneduista elokuvajuhlilla kevään 2023 aikana.

Kuvateksti: Pro ja Sodankylän elokuvajuhlat allekirjoittivat yhteistyösopimuksen vuodelle 2023 keskiviikkona 14.12.2022. Kuvassa vasemmalta Midnight Sun Film Festivalin toiminnanjohtaja Ari Lehtola, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sekä yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen