Opiskelijajäsen käy töissä ja opiskelee

Elämäntilanne opiskelija nuori mies

Opiskelijajäsen käy töissä ja opiskelee

Saisinpa luennot ja työvuorot sovitettua yhteen!
Opiskelen tieto- ja viestintätekniikkaa ammattikorkeakoulussa toista vuotta. Löysin kaverin kautta töitä firmasta, joka tekee ohjelmistokehitystä ja teen lähes parikymmentä tuntia viikossa. Mistä tiedän, maksetaanko mulle oikeaa palkkaa? Entä kuuluuko mulle ansiosidonnainen työttömyyskorvaus? Tutor ehdotti, että liittyisin liiton opiskelijajäseneksi. Mut miksi?

Joel
Opiskelija
Oulu

Ydinpalvelumme
Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla
Lakiapua töissä ja vapaalla

Pron jäsenenä työelämäsi turvaa maksuton ja riskitön oikeusapu, työoikeuteen erikoistuneilta juristeiltamme.

Jos selvitettäväksesi tulee vaikkapa naapuririita, kiistaa kämppiksen kanssa tai kosteusvaurion maksaja, kysyt näistäkin asianajotoimiston lakimieheltä maksutta.

Nainen urheilee kesällä, liikunta ja hyvinvointi
Voit paremmin

Haluamme, että voit hyvin, elämäsi on tasapainossa ja olet onnellinen. Siksi voit jäsenenä maksutta keskustella henkisen tai fyysisen hyvinvoinnin asiantuntijoiden kanssa.

Tarjoamme myös videoita sekä webinaareja sekä someyhteisön, joista saat tietoa, vinkkejä ja inspiraatiota.

Aikuinen ja lapsi rentoutuvat kotona
Viihdyt vapaa-ajalla

Kiinnostavatko lomakohteet, hotelli- ja kylpyläalennukset tai hyvinvointilomat? Olisiko kiva lähteä edulliseen reissuun laivalla tai autolla? Tai miltä kuulostavat alennetut hinnat kuntosaleista, muodista tai panimokaupasta?

Tutustu kaikkiin vapaa-ajan etuihin ja alennuksiin ja ota käyttöön mieleiset.

Opiskelijalle
Paperilentokoneet, kärjessä punainen
Ura- ja hyvinvointipalvelut

Kun olet Pron jäsen, saat henkilökohtaisen uravalmentajan, joka tukee sinua urasi eri vaiheissa. Valmentajan kanssa voit suunnitella osaamisesi kohdentamista, hioa hissipuhettasi tai pyytää sparrausta työnhakuun.

Turvallisuus, kiipeäminen, työttömyysturva
Olet turvassa

Kun liityt Prohon, saat ilmaisen matkustaja- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen.

Opiskelijoilla vakuutus on voimassa opinto-ohjelmaan kuuluvalla ulkomaan työharjoittelujaksolla jopa 90 vuorokautta matkan alkamisesta.

Kaksi asiantuntijaa keskustelee
Asiantuntijat ovat tukenasi

Jäikö loppupalkka uupumaan tai mitä kilpailukieltosopimus tarkoittikaan?

Pron asiantuntijat ja lakimiehet neuvovat ja neuvottelevat, tekevät sopimukset ja puolustavat viime kädessä sinua jopa oikeudessa.

Muut palvelumme

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Valokuituoptiikka lähikuva, moderni tietoliikennetekniikka, tausta

Työelämän pelisäännöt haltuun Työelämän ajokortilla ja Amisajokortilla

Työelämän pelisäännöt, työehtoasioista puhumattakaan, ovat vieraita monille työelämään siirtyville. Ne ovat kuitenkin tärkeä osa työnteon arkipäivää, ja niiden tuntemus on tarpeen työelämään valmistuville.

Työelämän ajokortti on laajuudeltaan 5 opintopistettä ja se suoritetaan kokonaan verkossa. Opintojakso on suunnattu ammattikorkeakouluopiskelijoille.

Amisajokortti taas on monikäyttöinen verkko-opetusmateriaali tukemaan toisen asteen opettajien ja opinto-ohjaajien työtä.

Työelämän ajokortti sekä Amisajokortti ovat maksuttomia.
Neuvottelutulos, kädenpuristus

Yhteistyö opiskelijakuntien kanssa

Opiskelijatoiminnasta vastaavat Pron asiamiehet neuvottelevat alueellisesti kattavan yhteistyösopimuksen oman alueensa ammattikorkeakoulun kanssa.
Nainen opiskelee

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.
Pro on opiskelijan valinta!
Liity meihin!

Prohon voivat liittyä kaikki tutkinto-opiskelijat koulutusalasta riippumatta.

Tunnemme lukuisten eri alojen työ- ja virkaehdot ja autamme sinua jo opiskeluaikanasi kohti unelmiesi työpaikkaa.

Elämäntilanne ruuhkavuodet
Ruuhkavuodet
Vauhti päällä töissä ja kotona. Keskitytkö oikeisiin asioihin? Uravalmentaja auttaa työelämän suuntaamisessa.
Elämäntilanne työnhakija
Työnhakija
Kassasta päiväraha tilille rivakasti. Uusi suunta työelämään löytyy uravalmennuksen avulla.
Elämäntilanne uralla eteenpain -ikoni
Kokenut työntekijä
Vielä ei ole kiire eläkkeelle, vaikka kokemusta onkin kertynyt rutkasti.
Elämäntilanne opiskelu
Opiskeluaika
Opiskelun ja työnteon yhdistäminen voi olla haastavaa. Meiltä saat apua ja vinkkejä.
Elämäntilanne arkistunut työ
Uralla eteenpäin
Uravalmentaja auttaa työelämän suuntaamisessa. Mihin muuhun kuin nykyiseen työhön osaamisestasi olisi hyötyä?
Elämäntilanne uran alku
Uran alussa
Asiantuntijamme auttavat työelämäkysymyksissä. Saat henkilökohtaista sparrausta työhaastatteluun.
Elämäntilanne yrittäjä
Yrittäjyys
ProSoolo helpottaa ja turvaa arkea sekä tarjoaa mahdollisuuksia yksinyrittäjän verkostoitumiseen.
Mietitkö vielä, miten edetä?

Jäsenenä käytössäsi ovat kaikki asiantuntijamme.

Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Liity jäseneksemme jo tänään!

Saat kaikki edut ja palvelut käyttöösi.

Voit halutessasi kerryttää myös työttömyysturvaa jo opiskeluaikana.