Ammattiliitto Pro hylkäsi rahoitusalan sovintoesityksen

Keneltä se nyt on pois? Rahoitusalan kampanja tes-neuvotteluissa 2018
Ammattiliitto Pron rahoitusalan neuvottelukunta ja hallitus ovat hylänneet valtakunnansovittelija Minna Helteen tekemän rahoitusalan sovintoesityksen.

Ammattiliitto Pro hylkäsi rahoitusalan sovintoesityksen

Julkaistu 02.02.2018 klo 11:20

Pro Uutiset

– Prolle on erittäin tärkeää, että työehtosopimuksessa turvataan myös jatkossa riittävä määrä vapaita viikonloppuja rahoitusalan asiantuntijoille, esimiehille ja toimihenkilöille. Sovintoesitys ei täyttänyt tätä vaatimustamme, vaan siihen oli sisällytetty viikonlopputöihin työnantajan yksinmääräämisoikeus, sanoo Ammattiliitto Pron johtaja Antti Hakala.

Pro hakee edelleen sopimusta, jossa viikonlopputyö perustuu paikalliseen sopimiseen.

Palkankorotusmallissa Pro pitää tärkeänä, että rahoitusalalle saadaan ns. yleisen linjan mukainen palkankorotustaso ja -malli, jossa yleiskorotuksilla turvataan naisvaltaiselle alalle samat korotukset kuin jo miesvaltaisille aloille tehdyissä sopimuksissa.

Ammattiliitto Pron tarkastelee mahdollisia rahoitusalan jatkotoimia ensi viikon alussa. Ne julkaistaan medialle tiedotustilaisuudessa keskiviikkona 7.2. kello 10.