Kansallisgallerian neuvotteluissa syntyi neuvottelutulos

Kansallisgallerian neuvotteluissa syntyi tänään neuvottelutulos. Se menee seuraavaksi osapuolten hallintojen käsiteltäväksi. Tiedotamme asiasta lisää hallintojen kokousten jälkeen.

Kansallisgallerian neuvotteluissa syntyi neuvottelutulos

Julkaistu 14.04.2022 klo 12:00

Kansallisgallerian neuvotteluissa alkoi loppukiri pääsiäisviikolla, ja neuvottelutulos syntyi kiirastorstaina 14. huhtikuuta.

Työehtosopimuksen osapuolina ovat Sivistystyönantajat Sivista sekä Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO. Pron neuvottelijoina ovat sopimusalavastaava Leena Hiljanen ja luottamusmies Reine Lukinmaa. Neuvottelijoiden tukena on Pron Kansallisgallerian neuvottelukunta.

Neuvottelutulos menee seuraavaksi osapuolten hallintojen käsiteltäväksi. Tiedotamme asiasta lisää hallintojen kokousten jälkeen.

Kansallisgallerian työehtosopimuksen piiriin kuuluu noin 300 henkilöä, jotka työskentelevät Kiasmassa sekä Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoissa.