Keskustelua koronan kurittamasta kulttuurialasta

Sodankylän keskustelutilaisuus 2020
Miten koronaepidemia on vaikuttanut kulttuurialaan sekä taiteen ja tapahtumien alalla työskenteleviin ihmisiin? Katso ProTV:stä Työ ja toimeentulo taiteen ja tapahtumien kentällä -paneelikeskustelu.

Keskustelua koronan kurittamasta kulttuurialasta

Julkaistu 13.08.2020 klo 10:00
ProTV

ProTV

Taiteen piinkovat ammattilaiset ja Sodankylän elokuvajuhlilta tutut henkilöt keskustelivat siitä, miten monin tavoin koronaepidemian aiheuttamat rajoitukset ovat kurittaneet kulttuurialaa. Paneelikeskustelu esitettiin alun perin perjantaina 12. kesäkuuta kello 17 Sodankylän elokuvajuhlien aikana.

Työ ja toimeentulo taiteen ja tapahtumien kentällä -paneelikeskustelussa olivat mukana näyttelijä-ohjaaja Heikki Kujanpää, muusikko Markus Nordenstreng, tapahtumajärjestäjä ja tuottaja Vesa Ristimäki ja Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen. Keskustelua johti toimittaja ja tuottaja Iida Simes.

Taiteen tekijöiden lisäksi tilanne vaikuttaa laajasti taiteen ja tapahtumien alalla työskenteleviin ihmisiin. Ammattiliitto Pro paitsi tukee jäseniään vaikeassa tilanteessa, myös käy keskustelua elinkeinoelämän ja valtion johdon kanssa taatakseen paremmat edellytykset jäsentensä toimeentulolle.

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien yhteistyökumppani.