Kun lähisuhdeväkivalta tulee työpaikalle - Miten tukea väkivaltaa kokenutta?

Pro ja Naisten Linja järjestävät webinaarin lähisuhdeväkivallan kokijan kohtaamisesta työpaikalla
Pro järjestää yhdessä Naisten Linjan kanssa lähisuhdeväkivaltaa ja työelämää käsittelevään webinaariin tiistaina 28.11. kello 13–15. Luvassa on puheenvuoroja lähisuhdeväkivallan yleisyydestä ja vaikutuksista työyhteisöön ja työhyvinvointiin sekä ohjeita siihen, miten voit ottaa väkivallan puheeksi ja miten voit ohjata väkivaltaa kokeneen tuen piiriin.

Kun lähisuhdeväkivalta tulee työpaikalle - Miten tukea väkivaltaa kokenutta?

Julkaistu 31.10.2023 klo 10:33

Joka kolmas nainen ja joka kuudes mies on kokenut fyysistä parisuhdeväkivaltaa tai sillä uhkailua Suomessa. Väkivalta vaikuttaa monien työpaikkojen työturvallisuuteen ja -hyvinvointiin, sillä useimmilla suomalaisilla työpaikoilla on väkivaltaa kokeneita, väkivallan tekijöitä ja heidän läheisiään. Monilla työpaikoilla tätä asiaa ei kuitenkaan vielä osata käsitellä.

Ammattiliitto Pro järjestää yhdessä Naisten Linjan kanssa lähisuhdeväkivaltaa ja työelämää käsittelevään webinaariin tiistaina 28.11. kello 13–15.

Luvassa on kiinnostavia puheenvuoroja lähisuhdeväkivallan yleisyydestä sekä sen vaikutuksista työyhteisöön ja työhyvinvointiin.  Lisäksi saat ohjeita siihen, miten voit ottaa väkivallan puheeksi ja miten voit ohjata väkivaltaa kokeneen tuen piiriin.

Webinaarissa aiheesta puhuvat Pron johtaja Minea Pyykönen, Naisten Linjan toiminnanjohtaja Katju Aro, yliaktuaari Henna Attila Tilastokeskuksesta, vastaava väkivaltatyön asiantuntija Maria Virtala Naisten Linjalta sekä työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Tanja Lehtoranta Prosta.

Tule kuulemaan, miksi lähisuhdeväkivalta on työpaikan asia, miten se voidaan ottaa puheeksi ja ohjata väkivallan kokija tuen piiriin. Webinaarissa julkaisemme Ammattiliitto Pron ja Naisten Linjan yhteisen ohjeen lähisuhdeväkivaltaa kokevan kohtaamiseen työpaikalla.

Webinaarin aikana voit esittää chatin kautta kysymyksiä, joihin vastataan tilaisuuden lopuksi.

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton. Se on suunnattu erityisesti esihenkilöille, työsuojeluvaltuutetuille, työsuojelupäälliköille ja HR-henkilöille.

Lue lisää webinaarista täältä.
Klikkaa itsesi mukaan webinaariin 28.11. täältä.