Malisen matkassa -sarjan osa 4: Miksi kuulua ammattiliittoon?

Pron puheenjohtaja Jorma Malinen kertoo, miksi ammattiliittoon kannattaa kuulua.

Malisen matkassa -sarjan osa 4: Miksi kuulua ammattiliittoon?

Julkaistu 30.01.2020 klo 08:21
ProTV

Pro TV

Ammattiliitto neuvottelee niistä työsuhteen ehdoista, millä ihmiset työpaikalla työtä tekevät.

– Se mitä laki antaa on aika suppea, kertoo Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

Ammattiliitot ovat neuvotelleet sopimuksia muun muassa sairausajan palkasta, vuosilomakorvauksista, lomarahoista ja erilaisista oikeuksista, kuten työmatkasta saatavasta matkustusajan palkasta. Lista on valtava.

– Edunvalvonta pitää sisällään paljon muutakin kuin työehtosopimuksen tuomat asiat. Se antaa kokonaisturvallisuuden koko työuran ajalle.

Liitot tarjoavat muun muassa työllistymistä helpottavia palveluita ja oikeusapua. Tutustus jäsenetuihin.

Kiinnostuitko? Liity tästä.