Rahoitusalan neuvottelu jatkuu tänään

Keneltä se nyt on pois? Rahoitusalan kampanja tes-neuvotteluissa 2018
– Prolla on edelleen valmius tehdä sellainen työehtosopimusratkaisu, jossa sovitaan myös sunnuntaityöstä, korostaa finanssisektorin johtaja Hakala Prosta.

Rahoitusalan neuvottelu jatkuu tänään

Julkaistu 26.02.2018 klo 10:01

Pro Uutiset

Rahoitusalan työriidan sovittelu jatkuu tänään tauon jälkeen. Valtakunnansovittelija on kutsunut rahoitusalan työriidan osapuolet sovittelutapaamiseen maanantaina 26. helmikuuta 2018.

– On hyvä, että valtakunnansovittelija jatkaa ratkaisun etsimistä rahoitusalan työriitaan. Työehtosopimus päättyi jo marraskuun lopussa, joten sopimukseton tila on jatkunut poikkeuksellisen pitkään, toteaa finanssisektorin johtaja Antti Hakala.

Valtakunnansovittelija Minna Helle jätti kiistaan sovintoehdotuksen 31.1.2018, mutta ratkaisua ei syntynyt, koska Ammattiliitto pro ry ja Ammattiliitto Nousu ry hylkäsivät esityksen. Palvelualojen työnantajat Palta ry ja Ylemmät toimihenkilöt YTN ry olisivat sen hyväksyneet.

Prolta ja Nousulta on peräänkuulutettu rakentavia esityksiä työehtosopimusratkaisun aikaansaamiseksi, koska liitot hylkäsivät sovittelijan tammikuun lopussa jättämän ehdotuksen.

– Prolla on edelleen valmius tehdä sellainen työehtosopimusratkaisu, jossa sovitaan myös sunnuntaityöstä, korostaa Hakala.

Jäsenkyselymme helmikuun alussa osoitti selkeästi, että vapaaehtoisia viikonlopputyöhön riittää, joten sen osalta ei työnantajillakaan pitäisi olla huolta. Ja muutkin kiistakysymykset ovat täysin ratkaistavissa, jos halua molemmin puolin on.

Aiheesta aiemmin:

7.2.2018 Rahoitusalalla 40 prosenttia valmiita vapaaehtoisesti viikonlopputöihin

6.2.2018 Pankkityön arki on pitkiä päiviä ja kutistuvia palkkoja

2.2.2018 Ammattiliitto Por hylkäsi rahoitusalan sovintoesityksen