Teknologiateollisuuden tes-neuvottelut käyntiin

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus aloittivat tänään 2. syyskuuta neuvottelut alan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Ensimmäisessä neuvottelussa kuultiin Teknologiateollisuuden oma näkemys talouden tilasta sekä käytiin läpi osapuolten keskeisiä sopimustavoitteita.

Teknologiateollisuuden tes-neuvottelut käyntiin

Julkaistu 02.09.2019 klo 15:42

Pro Uutiset

Pro tavoittelee neuvotteluissa jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkkaratkaisua ja kiky-sopimuksen mukaisen 24 tunnin työajan pidennyksen poistoa. Lisäksi Pro tavoittelee muun muassa paikallisen sopimisen edellytysten kehittämistä.

– Syksyn neuvottelukierros on avattu nyt myös Pron sopimusaloilla. Suurimmat paineet ovatkin Teknologian neuvotteluissa, koska sieltä odotetaan kierroksen avausta, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Neuvottelut jatkuvat ensi viikolla. Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimus umpeutuu lokakuun lopussa.