Työehtosopimusneuvottelut alkoivat Eläketurvakeskuksessa

Eläketurvakeskuksen työntekijöitä koskevat työehtosopimusneuvottelut ovat käynnistyneet. Neuvottelut jatkuvat ensi vuoden puolella.

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat Eläketurvakeskuksessa

Julkaistu 17.12.2021 klo 14:33

Ammattiliitto Pro on aloittanut neuvottelut uudesta Eläketurvakeskuksen työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa. Neuvottelut alkoivat perjantaina 17.12.2021.

Ensimmäisessä tapaamisessa osapuolet keskustelivat kierrokseen liittyvistä yleisistä asioista ja neuvotteluiden aikataulusta. Lisäksi käytiin lyhyesti läpi molempien neuvotteluosapuolien tavoitteita työehtosopimuksen uudistamiseksi.

Pron neuvottelijoina Pron ovat neuvottelukunnan puheenjohtaja Tarja Kaasalainen, sekä neuvottelukunnan jäsenet Aino Peltola, Jari Kannisto ja Tero Uusimäki sekä sektorijohtaja Antti Hakala ja sopimusalavastaava Minna Davidjuk

Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.

Eläketurvakeskuksen työntekijöitä koskeva työehtosopimus on voimassa 31.1.2022 asti. Neuvottelut jatkuvat perjantaina 14.1.2022.